• Snuttelina

    några frågor, hoppas på svar

    Jag kan börja med att skriva att vi försökt få barn i mer än ett år, jag har pco och äter pergotime dubbel dos och har gjort i ca ett år nu.
    Jag har en mencykel på ca 35 dagar när jag äter pergotime,( har även fått pregnyl 5000 för att sätta igång äglossningen) men nte de sista två månaderna. Nu går jag även på akupunktur som jag svarar bra på då jag brukar ha ägglossning på dag 17 men sist kom den tidigare för när jag kom till gyn på dag 17 så hade jag redan haft ägglossning och det har inte hänt förut.
    Nu kommer mina frågor

    1. Tog ett ägglossningstest på dag 11 och fick så kallat possitivt, men jag har en mencykel på normalt 35 dagar kan man ändå ha ägglossning så tidigt?

    2.Lästepå ägglossningstestet att om man äter hormoner kan det visa fel, även med pergotime?

    3. Hur länge brukar man ha ägglossningssmärtor?

    4.Någon som blivit gravid genom att ha fått akupunktur?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden några frågor, hoppas på svar
  • vivera

    Hej, äter också pergotime och tar pregnyl i samband med insemination. ska försöka svara på dina frågor.

    1. Det kan vara så att du har så tidig ägglossning, har haft det ibland. Jag har en monitor och oftast har jag ägglossning dag 16 men har någon månad haft dag 11 men då har min mens kommit två veckor efter.

    2. Har också läst att testet kan visa fel om man äter hormoner men jag har inte varit med om det de två gånger jag inseminerats.

    3. Jag brukar inte ha ägglossningssmärtor så jag vet tyvärr inte

    4. Håller på akupunktur nu i samband med insemination, har hållit på i tre månader men ingen graviditet än men jag mår mkt bra av behandlingen och det kan ju också ta tid.

    Hur fick du reda på att du har PCO ? jag tror ibland att jag har det men en mild variant som gör att jag har ägglossning varje månad. De har tagit prover för manliga hormoner på mig men då var endast androstendion hormonet förhöjt

    Lycka till och hoppas att du får fler svar.

  • Snuttelina

    Hej vivera!
    Tack för dina svar!
    Jag fick reda på att jag hade pco genom blodprov, har aldrig haft en regelbunden mens förutom nu när jag äter pergotime, så det var därför dem tog blodprov för att se varför jag inte hade regelbunden mens.

    Lycka till!

  • ukochana

    Hej!

    Jag har PCO och blev gravid via Ivf, gjorde akupunktur i samband med det.
    Testade pergo några månader, men fick väldigt oregelbunden mens av det, tidigare var den som en klocka. Använde Äl-stickor, dom gav korrekt utslag i mitt fall.
    Ägglossningssmärtor kunde jag känna av i ett par-tre dagar.

    Hoppas mina svar kunde hjälpa lite!

Svar på tråden några frågor, hoppas på svar