• Vaniljblomma

tips mot halsbränna?

Jag har inget jag kan ta mot det och jag brukar inte ha det. Kan räkna alla gånger jag har haft det på 1 hand. Vad kan jag göra?..Det är så otäckt.

• Svar på tråden tips mot halsbränna?
  • Ajsen

Hmm, ja du...mjölk brukar lindra lite smått, fast jag testade att dricka någon klunk grädde en gång o det hjälpte, lägger sig som ett skikt...

men ha annars samarin hemma, det kan du köpa i vanlig affär...

Men jag vet att halsbränna e jobbigt, hade det under hela min graviditet!! Hua!

//Cecilia

• Vaniljblomma

Jag är ingen mjölk människa så när karl är borta och jobbar så handlar jag inte hem det. Samarin har jag inte heller. =(
    Låter ju bra att det är gravtecken..eftersom jag är på BIM+2. Bara det att jag har legat i sängen en bra stund och försökt sova men kan inte för det bränner så otroligt i halsen.

• Ajsen

ojdå...

usch....tror du att du har bikarbonat hemma då??

Förstår dig, hade själv ett helvete om nätterna o inte hade nått att ta

• Vaniljblomma

*går och letar i skåpet*

• LillaÄrtan

Tror att det är vanligare under grav när man är längre gången för det är bebisen som trycker så att man får halsbränna... och är du gravid så är ju inte bäbisen så stor att den kan trycka så att får halsbränna..... Ah va snurrigt detta lät

Själv har jag bråck på magmunnen, alltid halsbränna och äter medicin, men 100000 ggr värre nu under graviditeten när bebisen trycker uppåt. Kräks såfort jag lägger mig ner... Och tyvärr säger läkarna att det inte lär bli bättre ju längre jag går heller... utan snarare värre.

• LillaÄrtan

testa iallafall a-fil, eller ja, vilken fil eller yogurt (mild) som helst... det brukar lindra.
    undvik stekt mat i alla former, ost och läsk ska du också undvika i största mån.
    finns att köpa novalucol, novalucid, rennie, gaviscon och samarin också.... testa!

• Vaniljblomma

Hittade inget, får köpa samarin imorgon och bita ihop nu..Jag förstår inte varför jag får det nu? Har inte ätit nån speciell mat alls lr så. Sen så är jag inte så känslig...

• Vaniljblomma

Hittade yoggi i kylen..det måste väl vara bättre än inget alls?

• Ajsen

Testa du med yoggin...käka en macka till oxå. Drick lite kallt vatten. O försök o sov lite...

krya på dig iaf! Cecilia

• LillaÄrtan

man ska INTE äta på kvällarna alls.. man ska undvika det så gott man bara kan, för det förvärrar verkligenm bara saken! Men lite fil innan sänggående gör inget.

• Vaniljblomma

Tack tjejer..inte visste jag att halsbränna kunde göra så ont.

• Ajsen

LillaÄrtan>> I vaniljblommans fall så kanske det blir bättre om hon äter, hon har nästan aldrig haft problem med halsbränna, man kan juh alltid testa. Läste att du hade problem med bräck på magmunnen o då förstår jag att ditt fall kan bli värre om du äter sent på kvällen.

• LillaÄrtan

Jag har haft problem med halsbränna i snart 7 år... så jag tror jag vet vad jag pratar om!
    Det var nu i våras jag fick reda på att jag hade bråck på magmunnen och det har jag inte haft tidigare. Men vad alla 7 läkare jag fått träffa säger är att man ska undvika att äta sent då magsmältningen är långsammare på kväll & natt och så uppkommer halsbränna av den starka magsyran!
    Men det var bara ett tips på vad jag fått lära mig av 7 år av helvete, och jag VET att det hjälper!

• Blem68

Skulle precis svara när jag ser att det redan står...men det hjälper. SÖTMANDEL

Svar på tråden tips mot halsbränna?