• Abbie

Ont i övre delen av magen v 30

jag har sedan ett dygn ont o i övre delen av magen, mest på högra sidan. Tror att det är ungefär där livmodern slutar. Det är ett område på ca 10x10 cm som gör ont. Alvedon hjälper inte och nu börjar jag bli lite orolig för vad det kan vara....
    Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Ont i övre delen av magen v 30
  • Helstsyskonnu

Det låer som magkatarr eller gallan. Om det inte ger med sig så kanske du ska söka läkare så de får klämma lite på dig. På det du beskriver låter det inte så mycket som att det skulle ha med bebisen att göra, men jag är ju ingen läkare så jag kan inte säga säkert.

• Serafine

Hade också ont så som du beskriver, började i v 25 och fortsatte till och från till v35. Visade sig vara magkatarr. Prova gaviskon eller novalukol och var försiktig med sur och fet mat, även kaffe, äpple, paprika, ägg osv.
    Blir det inte bättre prova omeprazol och prata med din BM

• MrsNash

Vill inte skrämma upp dig ,men sån värk fick jag när jag fick min havandeskapsförgiftning. Om jag var dig skulle jag kolla åtminstone.

• Abbie

Men var det bara på ett sånt litet område som du fick ont då? Hade du inga andra "tecken" på att det var havandeskapsförgiftning?

• MrsNash

Hur har det gått för dig?  Ledsen att jag inte svarade innan, jag hade ont i miten av magen högt upp. Ganska koncentrerat ställe, kollade urinprov och hade äggvita i urinen och blodtrycket var rätt högt. Vid kontroll på sjukhuset hade jag även lågt antal blodplättar. Men detta var i slutet av graviditeten, hade redan gått vöer tiden så jag blev igångsatt.

• Abbie

Det slutade göra ont på måndagen när jag tänkte ringa bm och fråga vad det skulle kunna vara, sen har jag inte tänkt på det förns nu idag när det började göra ont på samma ställe igen....Så jag får nog ta och ringa bm imorgon och kolla :)

• oMaryLouo

Jag va till BM förra veckan för koll på ungefär samma sak. Hade också ont i övre delen av magen + att jag hade ungefär som magknip. Dessutom hade jag ju naturligtvis läst nånting om havandeskapsförgiftning...

Prover togs och allt såg jättebra ut. BM trodde det var stressmage + onda ligament + träningsvärk efter att hon hade förhört mig om jag gjort nåt ovanligt i helgen å då kom det ju fram att jag burit massa kartonger..... :)

Ingen fara med andra ord, men hon tyckte det var bra att jag ringde och fick det kollat.

Svar på tråden Ont i övre delen av magen v 30