• happy family

Föräldralön?

Har kollat lite i olika trådar och hittat lite av varje om detta. Men har trots det inte fått svar på alla mina frågor.
    Är det någon som har koll på Handelsanställdas avtal och det finns föräldralön där?

• Svar på tråden Föräldralön?
  • Lilla Mimsan

happy family skrev 2009-08-15 20:56:25 följande:

Har kollat lite i olika trådar och hittat lite av varje om detta. Men har trots det inte fått svar på alla mina frågor.Är det någon som har koll på Handelsanställdas avtal och det finns föräldralön där?
    Det ska du kolla med din arbetsgivare.
  • happy family

Okej är det arbetsgivaren? Har inte facket något med det att göra.
    Min mamma är sitter som löneadministratör på ett företag och de är anslutna till IFmetall (tror jag det heter). Och det har ju sina riktlinjer genom avtal med facket.

• eec82

jaha ja de var väl de jag fick nån månad efter jag kom hemf rån BB, var 10% av en månadslön utan OB inräcknat dock. Arbetar inom handels har jag gjort i 6 år på samma ställe.

• Lilla Mimsan

I länken du gav såja, det finns ett avtal men det är arbetsgivare betalar ut mm. Olika på olika företag hur mycket man får.

• eec82

happy family skrev 2009-08-15 21:14:28 följande:

Men om du har varit där så länge så så ska du ha ersättning fler månader tror jag. www.jbk.se/avtal/pg13/mom10.htm
    fast har bara varit fast anställd i mindre än 2 år, innan var de bara en massa vikariat å extraanställningar.
  • happy family
    Lilla Mimsan skrev 2009-08-15 21:13:46 följande:
    I länken du gav såja, det finns ett avtal men det är arbetsgivare betalar ut mm. Olika på olika företag hur mycket man får.
    Ja det vet jag att det ärbetsgivaren som betalar ut. men ville veta om handels har föräldralön i sina avtal då ska ju företaget betala ut nån form av det i alla fall.
    är ju bra att ha lite kött på benen innan man pratar med ledningen
Svar på tråden Föräldralön?