• C A M

    kungälvsbor...en fråga

    hej

    bara lite intresserad av vilket område ni anser vara mest barnvänligt o mest omtyckt bland barn familjer...

    vill gärna höra ris o ros!

    tack

  • Svar på tråden kungälvsbor...en fråga
  • MarieoMagnus

    Hej!

    Ute i Ytterby har jag fått för mig att det är bra att bo med barn. Sen också precis under den stora kungälvsbron i villa områdena nere vid älven.

    // Marie

  • villervaller

    Bor i Diseröd, inte uppväxt här utan inflyttad just för vi började gå i barntankar, nu har vi två barn.

    Börjar med ros;
    Lugn och liten ort med stark gemenskap. Det anordnas byloppisar, halloween styrs upp etc. känns som man ställer upp för varandra.
    Det utvecklas också, sen vi flytta hit för några år sedan så har det tillkommit affär, bibliotek och ny förskola. Nu byggs ny idrottshall, matsal och klassrum på skolan vilket är ett enormt lyft. Känns som det är lätt att komma in i samhället. Skall ni köpa hus så kolla även på satelitområdena, Lysegården, Norrmannebo och nu byggs och säljs det även tomter i Håffrekullen vilket är gångavstånd till samhället.
    Närhet till naturen i Svartedalen, bad i Romesjön etc.

    Ris då;
    Har man bil så upplever jag det inte långt till Kungälv (5-10 min) men jag kan tänka mig att tonåringen kommer klaga när den dagen kommer. Går såklart bussar men kollektivtrafiken är tyvärr inte den bästa på kvällar och helger.
    Superbra förskolor (finns 3 + dagmammor) men tyvärr svårt att få plats, tror dock inte det är ett problem Diseröd är ensamt om i kommunen.

Svar på tråden kungälvsbor...en fråga