• Anonym (Svider)

Denna jävla svamp

Har fått svamp igen för jag vet inte vilken gång i ordningen, det kommer ett par dagar innan mens och bränns och svider som attan, Jag får alltid en känsla att de ska försvinna om jag kissar vilket är idotiskt för de hjälper inte de minsta utan resulterar bara i att jag känner mig kissnöfig hela tiden fast jag egentligen inte är det.

Försöker få stopp på denna onda karusell och behandlar med pevaryl vilket fungerar så där... De lindrar på dagen och framåt kvällen känner jag mig helt ok men på morgonen är jag alltid tillbaka pöå ruta 1 igen. Efter morgon kissningen är de tillbaks igen..... Är de fler som har det såhär?

Ska ringa gyn.... Men som alltid med min tur så ska ju skiten börja på helgen...

De här försör mitt liv, kan inte ta mig för med nåt känns de som.... och kan inte sova, jag blir galen.

Men största frågan är om någon känner igen sig på att de blossar upp värre på morgonen?

• Svar på tråden Denna jävla svamp
  • Anonym (en till)

Jag har också svamp från och till och hafti många år nu =(

det är helt klart värre på morgonen tycker jag, behnadlar också med pevaryl , canesten eller den där tredje jag glömt namnet på både morgon ovh kväll.
    Det kommer alltid tillbaka.

Fick ganska nyligen "hjälp" på en kvinno klinik...ett recept på en medicin att ta EN TAB en gång i veckan. Jag visste när jag gick därifårn att detta skulle INTE hjälpa och det har det inte gjort heller.

Det som kan ge lidring (flr mig) är att dusch varje dag och tvätta (använder blåa Lactacyd) och sköljer super noga, torka torrt och på med ny salva.

Under mensen blir det bättre för mig, antar att det blir ett annat PH då.

Tar tacksamt emot tips om ni har några.

Kramar till dig ts!

• Anonym (fd svampis)

Jag vet inte om det blev värre på morgonen för mig, men jag hade utbrott efter utbrott av svampinfektion. Skitjobbigt! Till slut var den en BM som sa till mig att sluta behandla med Pevaryl. Det ständiga behandlandet gjorde att slemhinnorna blev helt uttorkade och inte stod emot någonting. Det var inte ens säkert att det var svamp jag haft de sista gångerna, utan det kanske bara var de sköra slemhinnorna som kliade. Hur som helst, så lät jag bli pevarylen nästa gång och tvättade bara underlivet med barnolja. Det hjälpte!

Jag antar att du känner till att man skall sova utan trosor, inte ha för tighta byxor på sig på dagarna och inte tvätta med tvål.

Nu tvättar jag underlivet med olivolja och har inte haft en svampinfektion sedan jag började med det. Jag fick tipset på FL. Det finns många som skrivit om hur olivolja motverkar svamp. Jag tvättar med oljan, och om jag känner mig kliig i underlivet, så smörjer jag med olivolja efter toalettbesöket. Hur bra som helst! Lycka till!

• Anonym (en till)

aldrig hört det om olivolja...detta ska testas =)

Kram

• Anonym (orakad)

Rakar du ditt underliv? Testa annars att sluta med det, det gjorde jag och ingen svamp på flera månader.

• Anonym (Svider)

Tack för alla tipsen :)

• Anonym (m)

Jag fick svamp när jag åt p-piller, när jag slutade med det så har jag inte haft svamp en enda gång.

• Jambosana

Kortimyk är effektivt samt receptbelagda Diflucan.

Mina slemhinnor blev jättesköra av Pevaryl, jag kan inte använda det alls det bara svider och bränner.

• Anonym (Svider)

De känns som de svider på ett ställe hela tiden och jag undrar om någon hört eller vet om de kan bita sig kvar längre i ärret efter stygnen man fick vid förlossningen? Kanske dum fråga men svampen har börjat bita sig fast mycket längre tid nu sedan jag födde så jag bara undra. Det är 1,5 år sedan mitt barn kom så de är inget annat med oläkta stygn eller så...

• Anonym (Svider)

Puffar upp för att höra om någon vet nåt om mitt sista påstående!

• Anonym (svampen)

Svamp beror på att PH-balansen i underlivet är fel. Jag har haft svamp i underlivet minst en gång i månaden sedan 98 då jag fick min diabetes, har listat ut att jag får det av duschvattnet i kommunen jag bor (och sex, och att min diabetes ligger fel, och övervikt, och för mycket tvätt med tvål i underlivet..). De år jag bodde i sthlm fick jag enbart svamp ett par gånger om året, i byhålan där jag bor nu så har jag det nästan konstant. Har sedan i juni köpt 3 pkt med pevaryl och 2 med cannesten. Hade förr recept på flagyl som fungerade jättebra, tyvärr så vill gyn inte längre skriva ut det till mig eftersom de anser att mina problem löser sig om jag bara tar hand om min diabetes (trots att inte ens läkarna förstår hur min diabetes fungerar...)
    Har du långvariga problem så begär att få flagyl, annars testa med olivolja när du duschar, och pevaryl/cannesten vid besvär.
    Tror dock inte att det beror på stygnen efter förlossning...

Svar på tråden Denna jävla svamp