• ÖrebroMalin

pass till dottern om inte pappan bor i samma land!!??

Ska försöka sammanfatta mina frågor kort. Är nu gravid och föder om cirka 6 veckor. Pappan till barnet bor inte i sverige utan i Egypten. Vi är lagligt gifta och han ska så småningom komma hit till Sverige.

Nu till mina frågor. Självklart tänker jag skriva i att han är pappan till barnet men hur gör jag då med att få ut ett pass till bebisen??

Ska nämligen åka ner dit med bebisen när den är cirka 3 månader. problemet är att står han som pappa och vi är gifta så är vi ju båda vårdnadshavare till barnet eller??
    Och hur gör jag då när jag ska skaffa pass till henne eftersom den förälder som inte är närvarande måste ju skriva på papper för att hon ska få pass ???

Som ni säkert ser så är det omöjligt att han kan skriva på några papper och det är ju till honom vi ska.. Hur gör vi???

Sen en fråga om faderskapspapprena. Måste han skriva på dom för att han ska stå som pappa till henne när hon är född eller är det jag (mamman) som fyller i vem som är pappan????

Hoppas ni förstår mina frågor och skulle vara jätte tacksam för svar.

• Svar på tråden pass till dottern om inte pappan bor i samma land!!??
  • milla89

ring polisen om pass frågor och soc om faderskaps intyget. du får nog bäst svar där. lycka till

Svar på tråden pass till dottern om inte pappan bor i samma land!!??