Bagage Ryanair
Undrar om det e ngn som e erfaren när det gäller bagage hos Ryanair..
Det är ju 55*40*20 så är det 55 från topp till benen på väskan? händer ngt om det blir2-3 cm mer ?
Undrar om det e ngn som e erfaren när det gäller bagage hos Ryanair..
Det är ju 55*40*20 så är det 55 från topp till benen på väskan? händer ngt om det blir2-3 cm mer ?
Men alltså, de allra flesta såna väskor är ju anpassade efter just dessa mått. Men de väger och mäter inte väskorna, så du kommer säker ombord med en väska som är 2 cm för stor.
Bonanza: Tack så mkt hh jag var är orolig över att de inte släpper in min väska då!
.. Gullligt av dig.
Har du rest med ryanair tidigare ?
a den e på på hjul!
Jag har ingen koll på just Ryan Air, men generellt så brukar flygbolagen ju göra stickprover och be en lägga väskan i deras mått-korgar (för att se om den får plats). Jag har aldrig råkat ut för nån koll över huvud taget, men maken (som flyger lite oftare) fastnade i en, och fick checka in väskan istället, för att den var 3 cm för stor. Det är alltså "det värsta" som kan hända - att man får checka in väskan istället för att ha den som handbagage.
De flesta väskor är, som Bonanza säger, "lagom" stora, men uppenbarligen finns det undantag...
Hela poängen med måttangivelserna är ju att du ska få plats med väskan inne på planet (under sätet framför dig eller i väskutrymmet), så har man på tok för stor väska så märks ju det rätt tydligt när man kommer ombord om inte annat...