• SmåbarnsmammaL

varför äter vi kristna gris?

ja frågan lyder...enligt bibeln tog Jesus ut "jävlarna" och lade de i grisarna, så teoretiskt får vi ju inte äta gris..måste tillägga att jag inte äter gris för den sakens skull!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 14:57
    RÖSTA PÅ www.familjeliv.se/Forum-5-66/m46423953.html

• Svar på tråden varför äter vi kristna gris?
  • Idealisten

Man kan också fråga sig varför kristna ö.h.t äter kött?

Köttet från slaktade djur i en människas kropp kommer att orsaka hennes egen grav. I sanning säger jag eder, den som dödar, dödar sig själv, och den som äter köttet från slaktade djur äter döden förkroppsligad. / Jesus Kristus (Essenska Fredsevangeliet)

• Mamma 2b

Jag upplever att de kristna plockar lite ur kakan om man säger så.

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
  • Anova

Många är väl inte bokstavstoende och i Sverige har vi tradition att äta gris. Från början tror jag att det mer beror på praktiska saker (grisar som husdjur, ger mycket kött mm) än på avsaknad av tro.

Jag äter fläsk för att det är gott, men så är jag inte troende heller

• M C
    Idealisten skrev 2009-08-16 14:26:12 följande:
    Man kan också fråga sig varför kristna ö.h.t äter kött?Köttet från slaktade djur i en människas kropp kommer att orsaka hennes egen grav. I sanning säger jag eder, den som dödar, dödar sig själv, och den som äter köttet från slaktade djur äter döden förkroppsligad. / Jesus Kristus (Essenska Fredsevangeliet)
    För att det är GOTT!!!

Blodig biff: mmmmmmm. MMmmmm. MUMS!
  • Idealisten

M C skrev 2009-08-16 14:34:21 följande:

För att det är GOTT!!! Blodig biff: mmmmmmm. MMmmmm. MUMS!
    Är du kristen?
  • bebbelängtan

men snälla.. jag är kristen o jag äter kött för att det är GOTT!! det jag förbryllar mig över är att jag äter korv trots att det är sån liten köttmängd..

• SmåbarnsmammaL

Muslimernas "orsak" för att INTE äta gris är ju just detta att Jesus kastade dessa "jävlar" på grisarna och därför är de "smutsiga". ENLIGT VAD JAG FÅTT VETA!

• Mamma 2b
    SmåbarnsmammaL skrev 2009-08-16 14:39:22 följande:
    Muslimernas "orsak" för att INTE äta gris är ju just detta att Jesus kastade dessa "jävlar" på grisarna och därför är de "smutsiga". ENLIGT VAD JAG FÅTT VETA!
    *hahahahaha*
    ~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
  • SmåbarnsmammaL

Lam får man väl äta? Abraham åt ju det...

Svar på tråden varför äter vi kristna gris?