• Myran2007

Overall, Lindex eller Kappahl?

Har nu börjat fundera på årets overallinköp. Har två alternativ som känns mest aktuella, det är antingen Lindex Fix-overall eller Kappahls proxtec-overall. Fix har vattenpelare 6000 och Kappahls 5000. Men på kappahls står det "breathable 5000" vad det nu innebär. Hur är det med Fix? Någon som vet eller har tips att ge, priset är ju detsamma på båda dessa!

• Svar på tråden Overall, Lindex eller Kappahl?
  • Myran2007

Ingen som har några erfarenheter av dessa två overallmärken?

• ejja81

ingen aning- den på fix är fin å en tjej ag känenr som haft den å var alltid torr å go-men därimot tycker jag att den är ltie stel..

själv skall ajg köpa den i bamsekollektionen men den var bara vattenavvisande men den var smidigare

• ejja81

jag föredrar lindex framför kaphal,,,,,men är ju en smaksak

• Aros

Har hitills varit mycket nöjd med FIX overallerna från Lindex. Haft 1 från KappAhl och 1 från HM, båda värdelösa på sitt sätt (men HM var sämst). Den från FIX är relativt smidig och har alltid hållit sonen torr.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • ejja81

tycker fix overallen verkar så stel när barnen har den på sig......

någon som vet hur den från bamse är,,när den är vattenavisande å smuttsavvisande?

• Myran2007

Hmm...Tack för era åsikter. Det är ju så svårt att veta, vill att den skas vara vattentät, sen om det är 5000eller 6000 vattenpelare (vet inte HUR stor skillnad det eg innebär) spelar mindre roll. Men vill ju att den ska vara skön att ha och helst andas/luftig så att inte barnet blir våt av svett. Skriv gärna fler åsikter, verkar som att FIX är mer känt och kanske har bättre andrahands värde om man vill sälja den vidare sedan?

• Loren

Jag vet bara att jag tyckte att kappahls var för klumpig. Hur gammal är sonen? Jag har tyckt att när de är små, under 2,5 typ, så är det bäst med mer "funktionsmaterial" som inte blir så klumpigt. Ingen erfarenhet av FIX.

• Myran2007

Min son kommer att vara ungefär 2,5 år när det är dags att använda overallen. Har haft POP-overall de två tidare åren men vill inte betala fullpris (1200 kr) för en sådan. Några andra tips på prisvärda overaller? Vattentäta och gärna enfärgade?

• ejja81

reima overallen är ju super duper bra, dem säljs nu för ltie rea...så kostar faktsikt ltie mindre än fix overallen om man köper på rean

å reima är en bra overall....smidig å skön å fin

• Cizzie

Jag köper Lindex bävernylonsoveraller som jag är mycket nöjd med. Den har inte kommit till affärerna än enligt Lindex i fredags men den kommer väl.

Har annars en POP st 86 och sälja om intesse finns. Du får den för halva priset.

Svar på tråden Overall, Lindex eller Kappahl?