• saelma

Bada efter förlossningen?

Är det ok att bada utomhus efter förlossningen? Eller finns det nån infektionsrisk?
    Det är ju sommar när min bebis är ute och då vill man ju bada i sjöar och hav..

• Svar på tråden Bada efter förlossningen?
  • Anni

Så länge man har avslag så rekomenderas det att man INTE badar utomhus eller i pool =(.
    Just för att infektionsrisken är för stor. Det känns lite trist att säkert inte kunna bada på hela sommaren men får väl hålla tummarna för att avslaget försvinner fort.

• mamma2004

Läste nånstans att man inte bör bada på två månader efter förlossningen, men har inte kollat upp detta ordentligt än. Känns jättetrist att inte få bada på hela sommaren i såfall...

• ia31

har också hört nåt liknande som mamma2004 säger man bör vänta några månader.

• SanTan

Man bör vänta så länge som man blöder. Kan, om man har otur, vara upp till två månader.....

• linapina

Efter sex veckor ungefär är det dags för en efterkoll. Efter den ska det inte vara några problem om det visar sig att allt är ok. Räknar själv med att kunna bada igen i mitten eller slutet av juli, hoppas på en tidig förlossning
    Hoppas att du slipper blöda så länge och att vi får en mild sommar i fall att det är så att vi inte får bada. Annars blir det nästan outhärdligt.

• Elin

Ställde frågan till min bm igår. Hon sa att man inte får bada så länge man har avslag (ca 8 veckor). Där efter BÖR man avstå från bad pga att brösten kan bli kalla vilket kan leda till mjölkstockning.

Jag ska ha barn i början av juni och tänker nog trotsigt bada i augusti. Man får väl bara byta bikiniöverdel direkt efteråt och värma sig ordentligt med varma tröjor. Det ska nog ordna sig.

Jag ÄLSKAR att bada!

• jeannette

man ska tänka på att inte bada från midja uppåt man kan få problem med bröster o så...mjölkstockning

• Hekny

Fy vad ledsen man blir. Det betyder ju en sommar utan bad. Suck.

• televinken

Tänk på att man kan få mjölkstockning så ni inte badar och blir kalla i sommar

Svar på tråden Bada efter förlossningen?