• Anonym

vagn i butiker

får man ta med sig vagnen (liggvagn) om man går in på tex lindex o sånt eller vars gör man annars av den? vågar ju inte lämna den...

• Svar på tråden vagn i butiker
  • mollo

Jag går alltid in med vagnen i affären. klart man får!(?)

• Motljus

Varför skulle man inte få ta den med sig in?

• viseversa

Det är på vissa cafeer som det brukar vara vagnförbud pga platsbrist. Men då kan man ställa den utanför så man ser den genom fönstret där man sitter. eller så kan man sitta ute och fika och då får man ha vagnen där man sitter.

Men i matäffärer,klädaffäre,möbelaffärer,apoteket,restauranger mm mm får man ha med sig barnvagn.

• TheMother

Ja, absolut får du ta med vagnen in. De enda som kan knorra är väl restauranger/fik men oftast inte de heller tycker jag. Iaf inte i mindre städer.

• Anonym
    Motljus skrev 2009-08-16 17:09:55 följande:
    Varför skulle man inte få ta den med sig in?
    ifall de tror att man ska stjäla nått eller så...
  • Sazee

Skulle någon neka mig att komma in pga en vagn så synd för dom - jag skulle aldrig gå dit mera och jag skulle säga till de jag känner att göra likadant. :)

• Anonym

Men hur gör man med vagnen om man vill prova något då? den får knappast plats i provhytten... ??

• Sazee
    Anonym skrev 2009-08-16 17:17:25 följande:
    Men hur gör man med vagnen om man vill prova något då? den får knappast plats i provhytten... ??
    De är ju inte upp till affärerna. men bra fråga - vill också veta. :)
  • MissLillan

På typ H&M och lindex finns handikapsprovhytter där man kan ta med vagnen annars så ställer jag vagnen utanför dörren precis. Anonym skrev 2009-08-16 17:17:25 följande:

• TheMother
    Anonym skrev 2009-08-16 17:17:25 följande:
    Lämnar den utanför och försöker ha uppsikt över den från hytten eller låter bli att prova kläder. Eller tar sällskap med någon annan så den kan passa barnet och vagnen. Eller köper kläder oprovat och provar hemma, passar det ej så kan man använda sig av öppet köp.
  • Anonym
    MissLillan skrev 2009-08-16 17:45:50 följande:
    På typ H&M och lindex finns handikapsprovhytter där man kan ta med vagnen annars så ställer jag vagnen utanför dörren precis. Anonym skrev 2009-08-16 17:17:25 följande:
    Jaha, det vistte jag inte ens att det fanns... Men på lindexet där jag brukar gå är det som typ en liten korridor med provhyttar och om man ställler vagnen där så får ingen plts att gå där så då går det ju inte...
  • MissLillan

ta provhytten längst ner så blockar du bara 2 dörrar eller en längst upp och ställ den utanför korridoren. Anonym skrev 2009-08-16 17:54:29 följande:

Jaha, det vistte jag inte ens att det fanns... Men på lindexet där jag brukar gå är det som typ en liten korridor med provhyttar och om man ställler vagnen där så får ingen plts att gå där så då går det ju inte...
  • mollo
    Anonym skrev 2009-08-16 17:54:29 följande:
    ne, folk får knö sig förbi:-P Jag har alltid med mig vagnen in. om inte i så utanför provhytten.. är det en såndär man måste stänga en dörr så låter jag den vara öppen... vem vill titta på en plöffsigt-överviktig-gravid-småbarnsmamma?!
Svar på tråden vagn i butiker