• Callina

Kitchen Aid Artisan - är den bra??

Dom är ju sååå snygga! Men är dom bra, dom kostar ju ändå en rejäl slant. Någon som har en??

• Svar på tråden Kitchen Aid Artisan - är den bra??
  • AntNet

Jag tycker den är super bra!!!!!! Köpte precis tillägg med riv och purétillsats (till kommande hemma gjord barnmat), super bra. Har dessutom "glassmaskin"-tillägg, supergott att göra egen glass.

Bara en nackdel finns (förutom priset), degbunken är inte jättestor. Med andra köksmaskiner kan man göra dubbel sats bröd eller bull recept, det kan man inte i Kitchen Aid. Jag har däremot två bunkar, så då är det problemet löst för mig...

• Indigofera

Har en KA. Är nöjd, men tycker att degbunken är i minsta laget. Beror nog lite på hur mycket man bakar.
    Jag försöker baka 2 st matbröd 1 ggr per vecka. Då känns den som att den "räcker" men nu i efterhand skulle jag velat ha en med större bunke...fast en KA är snyggast!
    Så hellre en snygg maskin med liten bunke än en ful maskin med stor bunke

Det bästa med KA är att den kan stå framme just för att den är så fin. Inget som behöver packas upp och ner!

• Bobousch

Den är bäst! Väl värd sina pengar, fast jag fick den ju iofs i julklapp av min sambo Men den är riktigt bra!! Håller dock med ovanstående om den lilla degbunken men det kan man ju kompensera med ytterligare en. Jag använder den till allt jag bakar, en smidig sak som jag upptäckt nu under sommaren är smulpajen. MAn brukar ju alltid få vänta tills smöret mjuknat när man gör den för hand- inte med KA Bara å klämma i allt och sätta på den- klart på nån minut!

Ja jag älskar min KA!!

• Bobousch

Cremevit, eller tror den heter mandelvit kanske.

• Blossom1

Jaaaa, jag har en. Jag visade den för maken i en tidning och sa att " får jag en sån här ska du få nybakat bröd varje dag". Mhm sa han, efter tre dagar kom det hem en sån till mig.

Den är superbra, enkel att rengöra, tystgående och enormt stark motor. Bakar man ofta som jag så är det helt klart värt en slant. Snygg är den också, min är antracitgrå.

Min har mest använts till bak men grannen lånade den för att göra köttfärs och det gick utmärkt, de fick habegär.

Nu ska jag önska mig glasstillsatsen nästa gång jag fyller år och juicepressen.

• Gorban

Visst är dom snygga men min Electrolux-assistent tycker jag är mycket mer användbar.

Konstigt att Kitchen Aid är så dyra. I USA kostar dom betydligt mindre.

• Blossom1
    Gorban skrev 2009-08-31 15:26:04 följande:
    Visst är dom snygga men min Electrolux-assistent tycker jag är mycket mer användbar.Konstigt att Kitchen Aid är så dyra. I USA kostar dom betydligt mindre.
    Varför är den mer användbar? Nyfiken bara...
  • Bobousch
    Blossom1 skrev 2009-08-31 16:59:49 följande:
    Varför är den mer användbar? Nyfiken bara...
    Jag är oxå nyfiken!!
  • AntNet
    Gorban skrev 2009-08-31 15:26:04 följande:
    Visst är dom snygga men min Electrolux-assistent tycker jag är mycket mer användbar.Konstigt att Kitchen Aid är så dyra. I USA kostar dom betydligt mindre.
    Hmmm, i USA kostar även andra hushållsmaskiner betydligt mindre... Det är över lag så... Du vet, kronkursen avgör...
Svar på tråden Kitchen Aid Artisan - är den bra??