Har ni varit nöjda med Emmaljunga twin cerox?
Jag funderar på att köpa en sådan begagnad. Är den hyggligt lättkörd? Andra bra/dåliga egenskaper? Alternativet är att köpa en ny Brio Double Wave...?
Jag funderar på att köpa en sådan begagnad. Är den hyggligt lättkörd? Andra bra/dåliga egenskaper? Alternativet är att köpa en ny Brio Double Wave...?
Har ingen själv, men har hört mycket dåligt om den!! Jag hade inte köpt någon...
vadå för dåligt, vi är lite inne på att köpa en sån pga Brios nya Double wave dröjer ända till februari innan man kan få tag i den och vi behöver vagn innan februari....
Så vi vill gärna veta allt negativt om den!
Kompisen har en och den är väldigt trång, så hennes 2 åring har knappt någon plats att sitta på när liften är i och den är så tungkörd så hon kör den alltid med barnen framåt för annars orkar hon inte svänga. Nu ska hon sälja den och köpa en Urban Jungle och jag kommer också köpa en UJ när vi behöver en syskonvagn. Både Brios och Emmaljungas syskonvagnar är väldigt trånga och tungkörda, dom svängbara framhjulen på UJ är guldvärda när du har 20kg barn i vagnen.
Mja. Trång och tungkörd upplever jag den inte men däremot krånglar bromsen på den och den känns allmänt racklig.
Jag vet inte om jag skulle rekomendera den, betala inte alltför mycket för den i så fall bara.
Hoppsan det var mkt negativt... Vi har beställt en Twin cerox tills vi får en liten i början av mars, dottern är nu 1 år. Var inne på UJ men tycker den är på tok för dyr, även om det är högt andrahandsvärde på den.
Planen var att köpa en beg, men jag tyckte priserna var för höga för en begagnad vagn eftersom man inte vet hur den är hanterad plus att det inte finns ngn försäkring på den. Vi betalar 5000 (de hade 15% när vi beställde) för vår 06:a och så köpte vi en lift på rea (inte exakt samma färg, men orkar inte bry mig...). Visst, jag inser att den blir tung att köra men jag kommer inte att använda den i all evighet.
Lycka till med vagnköp!!
Vi hade twin cerox till tjejerna i 6 mån sen fick vi nog med alla fel, vi hade den inlämnad minst en gång i månaden och emmaljunga erbjuder dej inte någon kompensation eller möjlighet till att få låna en annan vagn medans din är på lagning!
Har bara dragit i den i affärena, och jag tycker den är fruktansvärt tung!!! Kan inte förstå hur man ska få in den i bilen utan att knäcka ryggen...
Men som sagt, det är också den enda erfarenhet jag har...