Bestick för små vänsterhänta
Min dotter visar tendenser till att vilja hålla besticken i vänsterhand. Någon som vet vart jag kan få tag på "lära-äta-själv-bestick" för vänsterhänta?
Min dotter visar tendenser till att vilja hålla besticken i vänsterhand. Någon som vet vart jag kan få tag på "lära-äta-själv-bestick" för vänsterhänta?
Funkar det inte med vanliga då? Eller blir det jobbigt för henne att hålla i dem?
Tips från en vänsterhänt... det går lika bra med vanliga bestick, gaffeln i vänster och kniven i höger är det vanliga även för vänsterhänta, det är ju så man ska äta. Finns ingen anledning att lära sig omvänt och en sked funkar ju lika bra i vänster hand.
Det är viktigare sedan när det är dags att börja klippa och rita, att man har rätt saker. En högerhänt sax gör ont i en vänsterhänt liten hand och risken är att man kladdar ner hela baksidan av handen.
Är själv vänsterhänt. Kommer ihåg lite smått hur jag hade lättare att äta med besteck än mina jämnåriga på dagis eftersom man vill ha gaffeln i den hand man är "bäst" med dvs vänster i mitt fall och i vänster "ska" man ju ha den. Om du menar ergonomiskt formade så brukar de väl också vara gjorda för att gaffeln ska vara i vänster hand (de jag hade som liten var de)
Ok, tack för input.
Håller med de andra vänsterhänta här! Behövs inga speciella bestick! De allra flesta vänsterhänta äter med gaffel i vänster och kniv i höger hand..