• rikkan

orolig för spontan ägglossning??

Jag måste få "bolla" med någon.
    Jag var hos min läkare 13/9. Enligt min läkare hade jag 8-10 follokar och mitt E2 värde var 1000 på dag 8 (bra enligt honom).
    Den dagen hade jag jätteont och enligt min läkare var det ett BRA tecken för då växer follikarna. Fick jag ondare så var det bara bra.
    De 3 senaste dagarna har jag inte haft ont alls (inte ens svullen), enbart massa flytningar.
    Kan jag ha fått en spontan ägglossning eller är det min "nojja" som spökar???
    Jag sprayar fortf med Synarela morgon och kväll. Imorgon ska jag ta Ovitrellesprutan.

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden orolig för spontan ägglossning??
  • spino

rikkan - jag har haft precis samma kansla och oro vid bada mina ivf och ingen gang har jag haft spontan agglossning. lycka till!

• rikkan

spina: Tusen Tack!!!!!
    Nu blev jag lite lugnare.
    Jag hade inget ont alls vid 1:a ivf-försöket, så det kanske är olika från gång till gång. Jag VILL tro att den/de dagarna jag haft ont så kanske follikarna har växt och äggstckarna/olika organ blir ömma.

/ rikkan

• drömmaromsmått

Risken att få för tidig ägglossning är oerhört liten, jag har procenten uppskrivna här hemma men det är riktigt ruskigt små procent, typ runt 1-2% eller något liknande.
    Att ha ägglossningsliknande flytningar är helt och hållet normalt och beror på det förhöjda hormonvärdet i kroppen, no worries alltså =)

• callimero

Jag hör till de få som haft ägglossning för tidigt, upptäcktes på ÄP. Men, när ag tittat i journalen såg jag att min största blåsa var hela 25 mm, så det var kanske inte konstigt då ÄP var 3 dagar senare efter det VULet. Vet du hur stora dina blåsor är?

Att ha flytningar innan och känna som du gör är helt normalt, det har jag haft övriga 5 gånger och aldrig lossat innan.
  • rikkan

drömmaromsmått: Tack, det betyder jättemycket att du tog dig tid att svara. Du kom med fakta som lugnade ned mig.

kalimero: Tack till dig också att du tog dig tid att svara.
    Jag var hos min läkare på sprutdag 8 och då hade jag enbart ca 8-10 blåsor varav 4-5 som var 14 mm (resten var mindre). Tror du/ni att det kan va så att jag inte känner så mkt pga jag inte har så många blåsor, vad vet jag??? De flesta brukar ju ca 18-20 st verkar det som.
    Jag vet inte hur mkt de kan ha växt till sig sedan sprutdag 8, idag (sprutdag 12) tar jag Ovitrellesprutan och ÄP (dag 14) på onsdag.

Har enbart lite känningar imagen då jag är uppe och går och jag är lite "gasig" imagen från och till.

Tack igen/ rikkan

• callimero

Du har nog genomsnittligt antal blåsor, absolut inte få. 18-20 är väldigt många och då brukar kvaliteten bli lite sisådär vad jag vet. Du har ett bra antal skulle jag säga! Tror blåsorna växer 1-2 mm per dygn. Vid mina försök har jag känt mindre av spänningar de sista dagarna och efter Ovitrelle, tror det beror på att äggstockarna liksom sjunker neråt mot slutet. 

Lycka till nu! {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden orolig för spontan ägglossning??