• Alvi

Fråga era barn (cirka 3 år) om deras tidigare liv!

Jag läste för längesedan något om att barn i treårsåldern - efter att de har lärt sig prata och uttrycka sig, men före de börjar glömma - har minnen av deras tidigare liv och att man kan fråga dem.

En simpel fråga helt spontant som "Vem var du i ett tidigare liv?" räcker.

Jag gjorde en sådan här tråd för typ 2 år sedan och tyvärr var det inte många som fick "napp" hos sina barn. Men ett nytt försök nu!

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 20:38
    "Vad gjorde du innan du kom hit?"
    "Vem har du bott med förut?"
    "Vad jobbade du med när du var någon annan?"
  • Svar på tråden Fråga era barn (cirka 3 år) om deras tidigare liv!
  • redneck girl

och du menar på fullt allvar,att en 3 åring fattar riktigt vad som menas?

• Lolilla
    Alvi skrev 2009-08-16 20:30:00 följande:
    Jag läste för längesedan något om att barn i treårsåldern - efter att de har lärt sig prata och uttrycka sig, men före de börjar glömma - har minnen av deras tidigare liv och att man kan fråga dem.En simpel fråga helt spontant som "Vem var du i ett tidigare liv?" räcker. Jag gjorde en sådan här tråd för typ 2 år sedan och tyvärr var det inte många som fick "napp" hos sina barn. Men ett nytt försök nu!
    Är inte den frågeställningen lite för komplem? Är det inte lättare att fråga vad gjorde du innan du kom hit? Eller innan du bodde här? Eller nåt sånt?
  • Lolilla
    Lolilla skrev 2009-08-16 20:31:48 följande:
    Är inte den frågeställningen lite för komplem? Är det inte lättare att fråga vad gjorde du innan du kom hit? Eller innan du bodde här? Eller nåt sånt?
    *KOMPLEX
  • Alvi

Lolilla: Mycket sant, har uppdaterat TS.

7barnsmamman: Japp. Men som sagt, tidigare tester har ju inte gett så gott resultat, men det är värt ett försök!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • puttesspingla

jag tycker sånt här är jätte intressant må jag säga,har inte barn är men jobbar på det.. jag ska absolut fråga mitt barn om det eftersom jag tror på nästan allt övernatuligt.. :)

• suskris

Jo min son kunde varit runt tre år när vi var på skogsutflykt och satt och grillade korv då kom en historia som var kul och ser det som att pojken har bra fantasiförmåga.
    När jag bodde här förr var det ett stort hus här, men sen kom det mycket vatten och huset drunknade.
    Tror dock inte på att vi har levt tidigare men fantasier är bra för barn b.la för att utvecklas i leken.

• puttesspingla

Jo jag kom att tänka ppå det jag har en lillebror på 2 år,han beter sej som en gammal klock människa,han går hukat (som en gammal gubbe) han pratar inte så mkt än några enstaka ord bara men han är så smart/klock av sej.. jag skulle vilja veta vad han tänker på : )

• mowgli

Barn är enormt skickliga på att lista ut vilken sorts svar som förväntas av dem. Fråga INTE barnet de här frågorna om ni INTE vill att barnet ska växa upp till en person som låter sig styras av rappakalja i stället för fakta och vetenskapligt grundad kunskap.

• Lolilla
    mowgli skrev 2009-08-16 21:11:58 följande:
    Barn är enormt skickliga på att lista ut vilken sorts svar som förväntas av dem. Fråga INTE barnet de här frågorna om ni INTE vill att barnet ska växa upp till en person som låter sig styras av rappakalja i stället för fakta och vetenskapligt grundad kunskap.
    Nej gud förbjude att ett barn skulle få fantisera fritt lite grann. Tanken är horribel.
  • R Franklin
    Lolilla skrev 2009-08-16 21:13:13 följande:
    Nej gud förbjude att ett barn skulle få fantisera fritt lite grann. Tanken är horribel.
    På vilket sätt är en ledande fråga samma sak som att barnen inte skulle få fantisera fritt?
Svar på tråden Fråga era barn (cirka 3 år) om deras tidigare liv!