• Anonym (ros)

Hur träffar man en BRA kille?

Finns det fler som är singlar här, men inte vill va det?

Det känns väldigt tungt just nu, min kille gjorde slut för en tid sen och med honom begravdes alla drömmar runt en framtida familj och gemensam framtid. Jag har fortfarande massa känslor kvar för han! Men samtidigt vill jag ju ha någon som vill ha mig...... Jag har kvar symptom från min gamla depression, så jag är inte jämt pigg och orkar ej gå på fester...det har gjort att "partyvänner" slutat höra av sig....oftast är jag faktiskt väldigt trött efter en lång arbetsvecka....

Hur träffar man en bra kille? Finns det fler här som är singlar och som funderat kring detta?

Jag är enormt intresserad av friluftsliv/träning, och hade gärna gått med i nåt socialt med den inriktningen, men vet inte vart jag ska börja...

• Svar på tråden Hur träffar man en BRA kille?
  • Anonym

om du engagerar dig i friluftsliv och träning så har du goda chanser att träffa en bra kille. Jag träffade min kille på gymmet då jag gick dit flera ggr i veckan, tillslut började vi prata..o mer!

• FiaiMalmö

Jag tycker också det låter väldigt bra att du ägnar dig åt det du älskar och ser till att det finns folk omkring dig när du gör det. Då kommer du utstråla självsäkerhet och livsglädje. Ser du någon som verkar intressant kommer du också att ha lättare för att få kontakt med honom om du är på bra humör. Just träning och friluftsliv är ju ett så bra intresse eftersom en massa killar delar det.

Var du ska börja? Spelar ingen roll. Vad tycker du skulle vara roligast? Och så är det ju bra att du ser till att det är något där man krockar med folk. Inte ensamvandring till exempel.

Jag tror det kommer att gå lysande!

• Anonym (ros)

Tack....

Känner mig väl bara så handlingsförlamad av sorgen....

Jag gillar olika sportaktiviteter, vet ej vad man ska testa.....? Vilka föreningar är stora i landet?

• Tös

Anonym (ros) skrev 2009-08-16 22:16:41 följande:

Vilka föreningar är stora i landet?
    Friskis o Svettis är väl rätt stor?
  • Björnmossa

Ta nåt där du kan gå med i en förening som anordnar tävlingar och träningar och sånt, det borde vara socialare än typ gymmet. Orientering kanske?

• Anonym (ros)

Tös: Jag älskar Friskis, förutom att det inte finns mer än 2% grabbar där om jag får gissa.....åtminstone inte här där jag bor...... Synd, för friskis är toppen annars!

Cheshire: Sant, någon typ av orientering kanske....träffa folk och samtidigt få röra på fläsket.... Vart hittar man kontaktuppgifter till sådana här föreningar, finns det nån samlingssida..? Hur brukar det vara fördelat, är det bara mkt äldre människor där? Kanske beror på vilken aktivitet man väljer....hmm....

• Tös

Anonym (ros) skrev 2009-08-17 02:23:25 följande:

Tös: Jag älskar Friskis, förutom att det inte finns mer än 2% grabbar där om jag får gissa.....åtminstone inte här där jag bor...... Synd, för friskis är toppen annars!
    Nu är jag lite långsökt kanske.

Men även om F&S 'bara' har tjejer..så känner inte tjejer några killar..? Att öka sin bekantskapskrets gör ju att du träffar mer folk..o mer folk kan knappast bara vara tjejer.

Dessutom..mår man bra, utstrålar att man mår bra ökar ju möjligheten till att möta killar.
  • Anonym

Jag tror att innan man hittar en bra kille måste man må bra själv jobba med dig själv och din självkänsla.

• Stårschan

Ge dig ut på egna friluftsäventyr och kolla på www.utsidan.se om någon trevlig kille har lust att haka på. Annars finns ju alltid dejtingsajterna på nätet. Jag tycker att folk verkar hitta trevliga och bra partners där mest hela tiden. Huvudsaken är ju att man är tydlig med vem man är och vad man vill, så verkar det lösa sig.

• Anonym (Happy)
    Rottis77 skrev 2009-08-17 09:03:27 följande:
    Jag hittade världens underbaraste kille på mötesplatsen.se
    Jag oxå Vi är gifta och har barn nu.

Men det med intressen är jättesmart, då hittar man ju kanske en med samma intressen. Det finns inga föreningar eller så där du bor som behöver frivilliga annars? Det är en bra mötesplats. Kvällskurser? Finns ju kurser i allt möjligt, behöver inte vara några typiska "plugga" kurser utan tex en kurs i foto, matlagning eller jakt?

Sen tror jag det vikitgaste är att man mår bra själv, trivs med vardagen, hittar på grejer man tycker är kul själv utan att ha bara ha en baktanke att hitta någon. Plötsligt dyker det upp nån

Lycka till
  • Rottis77
    Anonym (Happy) skrev 2009-08-17 09:22:53 följande:
    Jag oxå Vi är gifta och har barn nu.Men det med intressen är jättesmart, då hittar man ju kanske en med samma intressen. Det finns inga föreningar eller så där du bor som behöver frivilliga annars? Det är en bra mötesplats. Kvällskurser? Finns ju kurser i allt möjligt, behöver inte vara några typiska "plugga" kurser utan tex en kurs i foto, matlagning eller jakt?Sen tror jag det vikitgaste är att man mår bra själv, trivs med vardagen, hittar på grejer man tycker är kul själv utan att ha bara ha en baktanke att hitta någon. Plötsligt dyker det upp nån Lycka till
    Härligt! Vi är sambos och har en pojke på 10-månader, är 4,5 år sen vi träffades.
  • Anonym (Happy)
    Rottis77 skrev 2009-08-17 09:25:53 följande:
    Härligt! Vi är sambos och har en pojke på 10-månader, är 4,5 år sen vi träffades.
    I oktober är det 5 år sen vi träffades, vi firade precis 2 års bröllopsdag och har en son på 16 månader

Då hängde vi på Mötesplatsen samtidigt då
  • Rottis77
    Anonym (Happy) skrev 2009-08-17 09:41:43 följande:
    I oktober är det 5 år sen vi träffades, vi firade precis 2 års bröllopsdag och har en son på 16 månader Då hängde vi på Mötesplatsen samtidigt då
    Det har vi nog gjort!
Svar på tråden Hur träffar man en BRA kille?