• snart 3barn

3 små barn, vilken bil?

Vi kommer i höst få en liten skrutt o familjen består då av en 4-åring, en 2-åring, bebbe o mamma o pappa. Känns som om det blir trångt i vår peugeot 307. Vi kommer ha ett babyskydd o två bilbarnstolar.
    Nån som har nåt tips på en rymlig/prisvärd/praktisk/snygg bil?

• Svar på tråden 3 små barn, vilken bil?
  • emma enhörning

Vi har en vw passat, kombi, med tre bakåtvända stolar bak. Till en början satt liten fram eftersom hennes babyskydd var så stort men igår bytte vi till nästa stol och har nu en britax och två akta stolar bak. Vi har tre flickor, knappt 6 månader, 2 år och 4,5 år!

• snart 3barn

Liknar ju vår situation. Känns det som om ni får tillräckligt med plats både för barns och vuxnas ben?

• Pörcy

Vi har en Opel Vectra kombi. Nu har vi visserligen bara 1 barn men jag kan tipsa om den ändå för vi har fått in 3 stolar bak (vi har airbag fram) när vi har åkt tillsammans med vänner. Sen är bagageluckan på den superstor så man får in 2 barnvagnar utan större bekymmer... Och om man som vuxen vill sitta bak så har man mycket mer benutrymme än i t.ex. en V70 eller en SAAB 95.

• hönamor

Oj vi har ju en sån peugeot 307, den känns jättestor. Vi bytte till den från Golf för den var bredare o dessutom gick att sätta in extrasäten i. Hoppas den itne blir för liten iaf nu då.

• snart 3barn

Vår Peugeot kanske funkar men det kommer bli väldigt tight, speciellt om man ska åka lite längre o ha packnning med sig. Bagaget är väl ok men inne i kupén skulle vi gärna ha mer plats.

• hönamor

Min man säger att han sitter ok i mitten där bak o mig lider det ingen nöd på då jag är den ende med körkort så jag behöver ju aldrig trängas

Sen när vi flyttar alla stolar bak kan det kanske bli lite trångt.

• emma enhörning

snart 3barn skrev 2009-08-20 22:09:11 följande:

Liknar ju vår situation. Känns det som om ni får tillräckligt med plats både för barns och vuxnas ben?
    Ja, det är inga problem alls! Flickorna är 107, 86 och 66 cm långa så inte jättelånga men det funkar bra! För oss där fram är det ännu mera plats!!! Bagaget är också ordentligt stort, en bra familjebil helt enkelt!!!
  • LisaLotta

vi har en volvo 945, och jag hoppas att vi ska få plats med tre stolar bak så småningom... Vi har en bebis på g, en på 4½ och en på 3 år. .. Till att börja med får bebisåka fram, men sedan får vi försöka få plats med alla bak...

• lady in red
    Pörcy skrev 2009-08-20 22:17:28 följande:
    Vi har en Opel Vectra kombi. Nu har vi visserligen bara 1 barn men jag kan tipsa om den ändå för vi har fått in 3 stolar bak (vi har airbag fram) när vi har åkt tillsammans med vänner. Sen är bagageluckan på den superstor så man får in 2 barnvagnar utan större bekymmer... Och om man som vuxen vill sitta bak så har man mycket mer benutrymme än i t.ex. en V70 eller en SAAB 95.
    Vi har samma bil som ovanstående.
    Men jag har en helt annan uppfattning,nu har vi visseligen en årsmodell-02 så jag vet inte om ovanstående är nyare el ändrad konfort mm.
    Jag och min sambo är långa,över 1,75 cm och jag sitter bakom min sambo och får knappt plats för benen alls! Lillan sitter bakom passagerarsätet i en beesafe stol som tar mycket plats,så ingen kan sitta i passagerarsätet!!
    Nu när nästa snart kommer så måste vi koppla ur airbagen fram så den lilla kan sitta där,men då vägrar Opel göra detta,deras polici.
    Så nu vet vi inte om vi blir tvungna att köpa ny bil pga detta,el om vi ska koppla ur den själva. Vet dock inte om försäkringsbolaget tycker om detta än!!
    Jag skulle rekomendera en volvo v70 som är mycket generös med utrymme,både i säterna och bagaget. Det ska vi köpa nästa gång iaf!! Lycka till!
  • Elmas mamma

Hej

Har en Kia Sorento, får plats med 3 bakåtvända stolar bak. Bra bagageutrymme för syskonvagn och packning.

Svar på tråden 3 små barn, vilken bil?