Pörcy skrev 2009-08-20 22:17:28 följande:
Vi har en Opel Vectra kombi. Nu har vi visserligen bara 1 barn men jag kan tipsa om den ändå för vi har fått in 3 stolar bak (vi har airbag fram) när vi har åkt tillsammans med vänner. Sen är bagageluckan på den superstor så man får in 2 barnvagnar utan större bekymmer... Och om man som vuxen vill sitta bak så har man mycket mer benutrymme än i t.ex. en V70 eller en SAAB 95.
Vi har samma bil som ovanstående.
Men jag har en helt annan uppfattning,nu har vi visseligen en årsmodell-02 så jag vet inte om ovanstående är nyare el ändrad konfort mm.
Jag och min sambo är långa,över 1,75 cm och jag sitter bakom min sambo och får knappt plats för benen alls! Lillan sitter bakom passagerarsätet i en beesafe stol som tar mycket plats,så ingen kan sitta i passagerarsätet!!
Nu när nästa snart kommer så måste vi koppla ur airbagen fram så den lilla kan sitta där,men då vägrar Opel göra detta,deras polici.
Så nu vet vi inte om vi blir tvungna att köpa ny bil pga detta,el om vi ska koppla ur den själva. Vet dock inte om försäkringsbolaget tycker om detta än!!
Jag skulle rekomendera en volvo v70 som är mycket generös med utrymme,både i säterna och bagaget. Det ska vi köpa nästa gång iaf!! Lycka till!