Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Satsot

Lön till CNC operatörer?

Hej jag är en arbetslös utbildad CNC operatör..Har en 3 årig gymnasie utbildning. Jag funderar på hur mycket man kanske kan kräva i löneanspråk? Jag har jobbar 1½ år som cnc operatör på en jätte liten firma med 10 anställda.. Där hade jag ansvar för produktionen i maskinen. Vilket innebar programmering av detaljer,inmätning av verktyg och underhåll m.m. Helt enkelt se till att maskinen rullade och gick. Eftersom jag anser att jag inte är längst ner på lönestegen eftersom jag kan rigga,programmera,ställa verktyg m.m Finns det fler som har ungefär samma kunskaper?, Vad tjänar ni? jag tjänade 19100 föreskatt på mitt förra ställe...

• Svar på tråden Lön till CNC operatörer?
  • CloudBerry the 1st

En tjej som jag känner fick 26.000 och då var hon ung och hade 0 år i arbetslivserfarenhet.

Han spöade en viting!----->cloudberry1st.devote.se
  • Satsot

CloudBerry the 1st skrev 2009-08-16 21:09:50 följande:

En tjej som jag känner fick 26.000 och då var hon ung och hade 0 år i arbetslivserfarenhet.
    Det skulle ju inte göra något:P jag fick ut ca 14000 men jag hade ju en bensingräkning på ca 2500 för att åka till jobbet hade 4 mil enkel varje dag...så man kan ju säga att ja fick ut ca 12000...Sen eftersom min flickvän gick i skolan så hade vi kanske 13000 att röra oss med. Men det har funkat bra ändå:D men kunde hon programmera och sådant eller?
  • Inkalinka

Min sambo har ca 24000-25000 i månaden. Lite svårt att säga exakt för de kör med timlön+akord på hans jobb. Han har dessutom 2 veckorslön och får ut ca 8500 vv.

• Karisma

Beror på företaget vilken lön de betalar. Finns de som betalar väldigt mkt och de som betalar minsta möjliga till sina anställda. Finns nga på vårt företag som gått från andra företag med sämre betalt än dig och hoppat upp till över 20 000:- direkt på mitt företag.

Jag hade en ingångslön på 18500:- + ob +bonus men idag 3.5år senare (har varit föräldraledig i 1.5år av dessa) så ligger jag på 24 500:- +ob +bonus. Programmering är inte min starka sida (behövdes inte göras så jädrans mkt på mina maskiner) så jag kan fortfarande klättra högre på lönestegen.

/K

• Satsot
    Karisma skrev 2009-08-25 16:17:47 följande:
    Beror på företaget vilken lön de betalar. Finns de som betalar väldigt mkt och de som betalar minsta möjliga till sina anställda. Finns nga på vårt företag som gått från andra företag med sämre betalt än dig och hoppat upp till över 20 000:- direkt på mitt företag.Jag hade en ingångslön på 18500:- + ob +bonus men idag 3.5år senare (har varit föräldraledig i 1.5år av dessa) så ligger jag på 24 500:- +ob +bonus. Programmering är inte min starka sida (behövdes inte göras så jädrans mkt på mina maskiner) så jag kan fortfarande klättra högre på lönestegen./K
    okej ja det låter ju inte helt fel;) jag jobbade 2 skift och fick ut ca 14500 imånaden. Så jag tror faktiskt att firman betalade det lägsta som man måste inom IF Metall...Men just nu så har jag inget jobb. Men andledning till att ja startade tråden var att jag ville veta på ett ungefär. Så man kan säga att man kanske vill ha t.ex 21500 i ingångslön å så:)
  • Uller

Min make har ungefär 21000 + ob och då har han arbetat få företaget i 20 år. Han sköter det som du sköter förutom att hans programmering inte är så stor bit då de har en dataingenjör som har hand om den biten.

jag tycker att det är en usel lön med tanke på hans kompetens och hur länge han varit anställd

• Satsot
    Uller skrev 2009-08-29 12:29:07 följande:
    Min make har ungefär 21000 + ob och då har han arbetat få företaget i 20 år. Han sköter det som du sköter förutom att hans programmering inte är så stor bit då de har en dataingenjör som har hand om den biten. jag tycker att det är en usel lön med tanke på hans kompetens och hur länge han varit anställd
    Okej.. Ja det lät ju inte så mkt med tanke på 20 år...bara det borde ju ha gett några extra tusenlappar imånaden. Jag hade en ingångslön på 18000 sen när ja vart fast fick jag 18500 å sen sista månaden jag jobbade innan ja blev uppsagd hade jag 19100 men båda löneförhöjningarna är ju sånna här som chefen måste ge eftersom det står så i IF Metalls avtal;)..haha
  • laya

Min man har en lön på 28.700:- han gör det samma som du och har en arbetat i 9 år.

• Pricko84

Har börjat 2012 i maj som CNC operatör med 22000kr direkt efter utbildningen, idag jobbar man som produktiontekniker och 28000kr i månadslön på samma ställe. Dessutom har jag bott i Sverige 4 år, så det går när man vill.

• Raha

Hej! 

jag blev färdigtutbildà hur mycket få jag efterskott ?
    tack 

Svar på tråden Lön till CNC operatörer?