vilken napp är bäst??
undrar vilken napp eller nappar som ni kan rekomnedera för nyfödd.
är det ngon som vet om apotekets nappar är bra?
undrar vilken napp eller nappar som ni kan rekomnedera för nyfödd.
är det ngon som vet om apotekets nappar är bra?
Alla som säljs i affärerna borde väl vara godkända på nåt sätt. Men man kan få prova många olika sorter innan barnet gillar någon om den nu gör det.
Mina barn gillade de nappar som finns på ex Coop, Ica bäst. MUM tror jag de hette. Genomskinlig napp som är något böjd länst ut. Pröva dig fram!!
Min dotter föredrar nuk, som jag bara har hittat på babyland. Den är lite mindre än de napparna som finns på tex ica och silikonet är mjukare. www.gbab.com/NUK-Trendline.php
Vi har kört med esskas från början, fick det på neo också, min son har aldrig tyckt om dom genomskinliga av silikon utan föredragit latexnapparna:)
Till vår lille plutt finkade de minsta Aventnapparna (0-6 mån) bäst, de var de minsta jag kunde hitta. DE var också lite svängda i plasten, så de satt väldigt bra rnt den lilla munnen och kinderna, utan att trycka på hakan, som jag tycker många andra gör... Nu har hanbåde de lite större Avent och MAM. FAst nu har ju MAM kommit med en minivariant som finns att köpa på apoteket. De ska vi testa nästa gång.
Slump kanske, men varken min store son, som sög ordentligt och läng på napp, eller den lille har fått något nappbett, vilket flera andra barn i vår krets fått som haft Esska och liknande anatomiska nappar... Både Avent och MAM är ju symmetriska och går att ha upp och ner... Bra, tror jag... men smaken och tron är ju som baken
Köp några olika och prova .-)
Många barn gillar den napp de får först och vill sen bara ha den. Så börja med att prova de billiga napparna i vanliga affärer. För gillarn barnet napp kommer det att gå åt en del...
Dumt att vänja barnet vid någon dyr lyxmodell och sen är man tvungen att köpa sådana i några år, tycker iallafall jag
//Mamma till en kille med hur många Esska-nappar hemma som helst...