• LindaB78

Vilken blöja kan suga upp mest vätska?

Jag har problem med att nattblöjan läcker titt som tätt på min son. Det ärinte passformen det är fel på. Blöjan är fylld till bristningsgränsen på morgonen. Den läcker av den enkla anledningen att den ite kan suga upp mer. Han har redan en storlek störra på natten än på dagen. Men det hjälper inte. Senast har vi haft Libro stl 6 på natten. På dagen har vi byxblöjor eller libro stl 5 eller den dyra favvoblöjan pampers activ fit stl 5. Han väger ca 13 kg.

är det någon som redan har provat sig igenom utbudet?

• Svar på tråden Vilken blöja kan suga upp mest vätska?
  • Modin

Jag kan säga av ren erfarenhet då jag har jobbat på libero och gjort deras blöjor.. 5 och 6 suger upp lika mycket.. Men du kanske ska testa att inte ge honom så mycket att dricka nån timme innan läggdags.. Du vet ju själv hur de kan va om man dricker mycket på kvällen då blir de många uppstigninar till toan ;)

• maadicken

testa libero nr 7 och sätt blöjbyxor eller kallingar utanpå som håller den på plats ordentligt.  sonen har haft dom sen han vägde ca 12 kg, och det är inte många nätter det har läckt efter det. innan var det ett stoooort problem... inte så snyggt kanske med en stor blöja uppstickande ur ett par små kallingar, men vad gör det när det faktiskt funkar

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MariaT

Vi har testat och testat men inte kommit fram till någon bra. Vi kör Libero 5 dag som natt men byter blöjan (på sovande barn) alldeles innan vi går och lägger oss. Detta har gjort att de så gott som aldrig kissar igenom längre.

Lycka till!

• hannaliza

Det låter som om han kissar mkt på natten. Det gjorde vår son under en period då han hade en liten inflammation under förhuden - han höll sig på dagarna eftersom det gjorde ont att kissa - och kissade mängder på natten.

Vi hade precis samma problem som ni... blöjan läckte alltid.

Vi fick rådet att duscha snoppen ett par gånger per dag - absolut inte dra tillbaka förhuden (det kan bli små "sprickor" som svider) utan snarare dra fram den och duscha "in under" förhuden med en mjuk stråle...

Er pojke kanske inte alls har sådana problem - men för oss hjälpte det.

• CarolinW

Min son dricker jätte mycket om dagarna vilket resulterar i att blöjorna blir fort fulla. Men vi använder nu Lidls blöjor och tycker dom är jätte bra!

• ploten

Vår son väger också 13 kg och vi har också libero 5 (10-16 kg) på dagen, men på nätterna räcker den inte alls till, läckage varje natt pga att den blir överfull. På nätterna har vi därför börjat med libero 7 (15-30 kg), vilket faktiskt funkar de flesta nätter. För oss hjälper det inte att byta på honom när vi själva går och lägger oss för då är blöjan fortfarande torr. Hela "dosen" verkar komma vid 5-snåret.

Kan tillägga att vi även provat pampers, icas, coops, hemköps och huggies, men ingen har funkat på natten.

• Majsan8

Jag har provat det mesta o det som funkar är Pampers babydry på natten, alla andra har lilleman kissat "över".

• LindaB78
    Majsan8 skrev 2009-08-28 21:53:39 följande:
    Jag har provat det mesta o det som funkar är Pampers babydry på natten, alla andra har lilleman kissat "över".
    Funkar inte. Har provat.
Svar på tråden Vilken blöja kan suga upp mest vätska?