• Mälaröbo

Börja ettan. Vad behöver de idag??

När jag började ettan så var det en del saker man köpte innan. Papper till bänk och böcker, etiketter, pennskrin, pennor, nån skrivbok mm.
    Vad "behöver" de idag??
    Hon fick ny rygga och gympapåse till 6-års så jag har ingen aaaning!
    Bänkpapper behövs ju inte längre, men skyddar man fortfarande böckerna?
    Vill så gärna ha lite fina grejor att packa ner i ryggan till första dan

• Svar på tråden Börja ettan. Vad behöver de idag??
  • Thamriel

Jag skulle rekommendera att du har omslagspapper och etiketter hemma. Men du behöver inte skicka med henne det till skolan.
    Om läraren i klassen vill att böckerna ska slås in så meddelar h*n detta och skickar med böckerna hem.
    H*n kommer även att säga till om vad eleverna behöver ha för något.

Men pennskrin och fina pennor är ju alltid roligt att ha med ändå när man börjar skolan, även då de flesta skolor delar ut blyertspennor, suddigum och linjaler.

Hoppas att det hjälper lite. :)

Och hoppas hon får en bra första dag i skolan. Det var ju så spännande och nervöst kommer jag ihåg.

• Mälaröbo

Tack för svar!
    När jag lämnade på fritids idag så frågade jag en av de nya fröknarna vad som var brukligt nu för tiden.
    Fick så otroligt dåligt bemötande så nu är jag skitirriterad!
    Ska åtminstonde köpa nåt nytt pennskrin med skolpennor mm fast jag ju vet att det egentligen inte behövs.

• Thamriel

Okej, vad tråkigt.
    Vad sa hon då? Ville hon inte hjälpa till?
    Hoppas hon bara hade en stressig/dålig dag.

Det är ju inte kul annars om man ska behöva gå runt och vara irriterad på sin dotters fröken.

Hoppas det löser sig och att tjejen trivs iallfall. :)

• Mälaröbo

Har handlat idag. Det blev ett pennskrin, set med penna, sudd, linjal och vässare + en anteckningsbok. Allt i svart Hallo Kitty. Tror nog hon blir nöjd

När det gäller fröken så ska jag andas i ett par dagar och sen prata med henne om attityden fortsätter. Svårt att förklara vad som var fel....det var både tonfall och ordval och lite annat vi pratade om.
    Tyvärr är det just denna fröken som ska ha min dotter.....
    Det får lov att lösa sig. Jag får prata med henne i värsta fall.

• Thamriel
    Mälaröbo skrev 2009-08-17 22:23:41 följande:
    [citat]
    Har handlat idag. Det blev ett pennskrin, set med penna, sudd, linjal och vässare + en anteckningsbok. Allt i svart Hallo Kitty. Tror nog hon blir nöjd

Det blir hon nog jättenöjd över. :)
  • Meli

Tydligen är det så idag att skolan inte får kosta, dvs de kan inte ens kräva att man ska klä böcker om man inte vill.

Så man behöver inte köpa något om man inte vill, förutom skolväska och gympapåse.

Sen behäver de ju badkläder, skridskor och gympaskor.

• Meli

Sen tycker ju barnen det är kul med eget pennskriv och egna pennor osv, men allt det får man på skolan, så det bhöver man inte köpa om man inte vill.

Svar på tråden Börja ettan. Vad behöver de idag??