jj81 skrev 2009-08-17 11:17:52 följande:
Annalindasofie: Det var samma för mig. Magen kom fort och fick frågor i v.11 om jag var gravid Minafyra: Det där är nog väldigt olika skulle jag tro. Och jag håller med dig om att det säkert är mycket svullnad från början men jag är övertygad om att om jag väntat en INTE fått en så stor mage på en gång.Har dessutom fått det bekräftat från både läkare & barnmorskor att livmodern är större från början med 2 än om det hade varit 1.
Fast där sa de anorlunda till mig, jag blev stoor var lika stor i v14 som jag med de andra tre varit runt v29-36. i V9 hade jag rejäl mage och det var ingen som undrade om jag var gravid alla förstog att jag var gravid bara och frågorna gällde inte "är du gravid igen" utan "när ska du ha". Till mig sa man att det inte hade ngt med hur många foster där var att göra så tidigt så stor mage var inte en anledning att kolla om det var mer än en så tidigt i graviditeten. Senare när livmodern börjat växa ur beckenet däremot kan ett stort fundusmått indikera tvillingar..men fortfarande inte en stor mage.
Jag har med alla de andra tre haft HELT platt mage till v20 ungefär och nu med fyran berättade jag inte att jag var gravid förrän i v18 för de närmsta..i v29 för övriga OM de frågade. De flästa frågade då. Men fortfarande kunde jag lätt dölja den och det var först när jag kramade om folk som en del sa "oj är du gravid". Jag hade ett normalstort fundusmått då oxå trots extremt liten mage.
Man skulle helt enkelt inte ropa "tvillingar" bara för att magen var stor sa de..