• AMH

GRÅA hårstrån efter förlossningen

Jag har upptäckt några gråa hårstrån och får nästan panik, jag är ju bara 23 år. Ska man behöva färga håret nu, suck
    Är det fler som blivit grå håriga efter förlossningen?

Jag anande att dom skulle dyka upp efter jag fick barn eftersom min mamma blev gråhårig efter att hon fick mig. Tur att det finns hårfärg i alla fall.

• Svar på tråden GRÅA hårstrån efter förlossningen
  • Isolde och Julian

Hehe! Jag upptäckte min första gråa hårstrån veckan innanmin 20-års dag! Nu har jag jätte mycket grått hår vid tinningarna! Jag är 22 år!!.....färgar faktiskt mitt hår!

• AMH

Skönt och höra att man inte är ensam, kan ju va kul att testa lite olika hårfärger igen. Har inte färgat det sen jag gick i gymnasiet.

• Lorelei

Jag har fullt med gråa små strån! Det började redan i gymnasiet men nu efter förlossningen så är de riktigt många. Men jag var redo. Mamma var helt grå redan vid 30.

• Adelisa

Jag vet en som fick det, men hon var 27.. Men efter hon slutat ammat försvann det.

• AMH

Min mamma har inte blivit helt grå än, det är fortfarande lite brunt bak i nacken men fram öär hon hel grå.

• AMH

hittade förresten ett grått hårstrå på min son när han var 3 månader men det är borta nu. Och min sambo blev gråhårig när han var 16 år men nu 20 år senare så är han inte så gråhårig ändå.

• Helene OSV

Hittade några kritvita hårstrån förra gången jag var gravid och den här gången har jag hittat ett helt gäng! (har inte kollat så noga så de kan ju ha varit där hela tiden från förra graviditeten.)
    Har dock kollat noga på dem nu och konstaterat att det MÅSTE bero på hormoner eftersom vissa av dem är bruna igen vid roten. Men kul är det ju inte!

Svar på tråden GRÅA hårstrån efter förlossningen