Favorittopping på glass?
jag tycker bäst om vaniljglass med jordnötter och kolasås. vaniljglass med turkisk-peppar-kross är inte heller dumt. jag älskar all glass! ge mig tips på goda toppingar!
jag tycker bäst om vaniljglass med jordnötter och kolasås. vaniljglass med turkisk-peppar-kross är inte heller dumt. jag älskar all glass! ge mig tips på goda toppingar!
absolut mjukglass med noisette topping.
eller den där lakrits glassen de hade på mcDonald's för några år sen.. saltlakrisflarn.. mmm
Tänkte oxå på saltlakritsflarnen, mmmmm
Nåt annat jättegott är havreflarnssmet på glass, hihi
vaniljglass med polkagriskross kan också rekomenderas!
Hehe... vet ni vad jag brukade äta ibland när jag var gravid?
Jag tog vanlig vaniljglass, hällde på en skvätt ovispad grädde + lakritsströssel (från Dr. Oetker, finns på bl a Willys) som ser ut som små flarn...
Alltså... gud vad gott detta är! Har inte ätit det på jättelänge nu... blev sugen.
Om man också vill göra egen mjukglass så kan man vispa vaniljglass med ovispad grädde (önskad mängd beronde på hur nyttig man vill vara) tills det blir mjukglass-konsistens... åh så gott...
Något annat som är jättegott också är att göra egen kolasås, tänk er att äta vaniljglass med en varm (eller ljummen), hemmagjort kolasås! ...
Gravid 89 skrev 2009-08-16 23:37:04 följande:
Noisette sås, hemlagad mörk chokladsås eller krossad polkagris. Men i ärlighetens namn så är jag inte vidare förtjust i glass och äten glassen bara som en ursäkt för att få toppingen
Mjukglass doppad i choklad som stelnar är min favorit. Annars är en kula melonglass och en kula blåbärsglass med vispad grädde och chokladsås en hit. Hemskt gärna med krossad maräng på också
noisette!
Går åt en flaska i månden ungefär
Jordnötter med chokladsås är jätte gott.
noisette med polkaströssel över...mums!
Tyvärr så envisas vissa kiosker med att ha strösslet under noisetten, inte lika gott.
Köper jag mjukglass väljer jag helst noisette eller chokladtopping.
Hemma blir det någon gång att jag lagar till en chokladsås på smör, socker, sirap, grädde och kakao som hälls varm över gammeldags vaniljglass... *smask*
Mjukglass med både chokladdopp och polkaströssel. Mums!
ska va kolasås och dajmkulor, på mjukglassen .
eller kolasås under (i en bägare) och så kulorna på..
Noisette, självklart!
Jordgubbsströssel från Norge...Åt dock ingen i sommar, 30 kr för en mjukglass med strö ger jag inte..
Förra året åt jag mjukglass med liongegga på, det var gott!!! Tror det var på Mc Donalds..(Också i Norge).