• MaDDelicious

Vilka förlossningstecken hade du samma dag förlossningen startade!? Tror ni det är på gång?

Jag är i v.38+0 idag och ska på ställningstagande ang ev igångsättning imorgon. Natten som varit kände jag en brännande, skärande känsla runt nedremage och bak i ryggen samtidigt som h*n borrade sig allt längre ner i bäckenet. Bebis var nästan fixerad vid förra BM besöket 11 Aug.

Tror dessutom att bitar av slemproppen gått nu under veckan då jag haft massa snoriga flytningar som vart aningen bruna. Har värre uppstötningar än någonsin och lever på samarin. Fy!

Detta är min andra graviditet. Vid första graviditeten var jag öppen 2,5 cm i v.38+5 och de tog hål på hinnorna dagen efter, sen var dottern ute efter 7½ timme!

Jag blir inte igångsatt om jag inte är mogen så jag HOPPAS allt är klart för att få möta bebisen imorgon!

VAD TROR NI?? Skapligt nervös man är nu!

• Svar på tråden Vilka förlossningstecken hade du samma dag förlossningen startade!? Tror ni det är på gång?
  • helahelena

varför ska dom sätta igång dej? här vankas det av och an idag, eller har så gjort sen 2 i natt. förvärkar var 5 minut, är i v 37+2...

• MaDDelicious

Jag mådde väldigt dåligt psykiskt första graviditeten och oroade mig för att förlora bebisen då min kusin gjorde det precis innan fl. Vart igångsatt med första barnet och det gick bra. Efter fl blev jag deprimerad så nu vill de också försöka undiva samma sak och att jag ska få en lika bra förlossning denna gång.

Oj förvärkar var 5:e min! Är det första? Då är det nog på g ska du se D:

• helahelena

andra barnet men planerat snitt förra gången så jagv et ju liksom inte hur det ska va riktigt haha men det verkar inte braka igång... vill få ondare nu!

• Honey Bunny 75

Helahelena: Oj 5 min imellan? Ska du inte ringa in och kolla. Med barn nr 2 ska man väl åka in när det är 5 min mellan?? Hur vet du att det är förvärkar och inte "the real deal" Jag hade inte vrålonda värkar innan det var dags? Lycka till!!!

• Skorpan08
    MaDDelicious: Den här brännande känslan. Skulle du beskriva den som halsbränna fast i magen? Att jag undrar beror på att jag känt så sedan i morse.
    Visserligen är detta inte mitt första barnmen jag känner inte igen detta.
  • Moniqe1979

hade rejäla sammandragningarr varje kväll i 2 veckors tid mellan ungefär 23 och 01 skillnaden när det väl drog igång var att inga förvärkar kom på kvällen utan vid 3 tiden började de riktiga värkarna med en rasande fart istället....

Svar på tråden Vilka förlossningstecken hade du samma dag förlossningen startade!? Tror ni det är på gång?