• Netha85

Förlossning vid BB i Linköping.

Hej!

Vet att det finns er här inne som förlösts på BB i Linköping.
    Jag vet vart förlossningen o det ligger, men min fråga är gällande parkeringsautomaterna o hur mycket det kostar / tim att stå på parkeringen.

Är det någon som vet om automaterna tar kort eller tar de bara mynt?
    Vad för kort isf?
    Hur mycket kostar det per timme?
    Hur länge får man stå?

Har 3 veckor kvar till BF o kom o tänka på att jag har ingen koll ALLS på detta!! Inge bra..

Tack på förhand.

• Svar på tråden Förlossning vid BB i Linköping.
  • Netha85

Finns det verkligen ingen som vet?

• saltflingan

Jag har ingen aning, men varför inte ta en kvällspromenad och kolla upp det?

• Netha85
    saltflingan skrev 2009-08-17 17:42:26 följande:
    Jag har ingen aning, men varför inte ta en kvällspromenad och kolla upp det?
    Därför att det blir en väldigt lång kvällspromenad.. :P Bor i Motala så det blir en promenad på 4,5 mil enkelväg. :)
  • saltflingan
    Netha85 skrev 2009-08-18 06:43:35 följande:
    Därför att det blir en väldigt lång kvällspromenad.. :P Bor i Motala så det blir en promenad på 4,5 mil enkelväg. :)
    Haha, ja alla sett är bra utom de dåliga.

Har du ingen inne i stan som kan gå promenaden åt dig?
    Tipsar annars om den vanliga linköpingstråden (vi från linköping tror jag den heter), den är superaktiv och där får man oftast svar på sina frågor.
  • Pemmel

Jag gissar på 10kr för 3 timmar som i resten av stan. Men har för mig att det kan vara en annan taxa på natten. Typ fritt mellan midnatt och 8 eller något sånt. Blev inte jättedyrt för oss då dottern föddes (var iofs på sjukhuset bara 15-16 timmar). Tror inte att de tar kort...
    Men är inte säker. Var mannen som skötte parkerandet och betalande. Kan ju iofs fråga honom om han kommer ihåg hur det var...

• Netha85
    saltflingan skrev 2009-08-18 15:12:30 följande:
    Haha, ja alla sett är bra utom de dåliga. Har du ingen inne i stan som kan gå promenaden åt dig?Tipsar annars om den vanliga linköpingstråden (vi från linköping tror jag den heter), den är superaktiv och där får man oftast svar på sina frågor.
    Tack, ska ta och fråga där, för det kan ju vara någon som bor i närheten av US och kan gå o kolla under en av sina promenader. :)
    Pemmel skrev 2009-08-18 15:18:56 följande:
    Jag gissar på 10kr för 3 timmar som i resten av stan. Men har för mig att det kan vara en annan taxa på natten. Typ fritt mellan midnatt och 8 eller något sånt. Blev inte jättedyrt för oss då dottern föddes (var iofs på sjukhuset bara 15-16 timmar). Tror inte att de tar kort...Men är inte säker. Var mannen som skötte parkerandet och betalande. Kan ju iofs fråga honom om han kommer ihåg hur det var...
    Ok, ja, det brukar ju vara männen som sköter parkerandet, men det är ju vi som packar i ordning väskan och känner jag min sambo rätt så kommer inte han ha nga mynt på sig som vanligt så då är det lika bra att ha ett gäng mynt med sig i väskan som han kan ta utav.
  • Pemmel
    Netha85 skrev 2009-08-18 17:10:47 följande:
    Ok, ja, det brukar ju vara männen som sköter parkerandet, men det är ju vi som packar i ordning väskan och känner jag min sambo rätt så kommer inte han ha nga mynt på sig som vanligt så då är det lika bra att ha ett gäng mynt med sig i väskan som han kan ta utav.
    Precis. Lika bra att ha med gott om småpengar (fast sambon var ganska säker på att de tar kort också) man vet ju aldrig hur länge man blir kvar.
  • Helstsyskonnu

Inte för att jag vet, men kolla om det inte går att få parkeringstillstånd. Det fick man i Nyköping, så länge man var på förlossningen var det gratis. Sen fick man betala för BB-tiden.

• Netha85
    Pemmel: Kom på efter mitt förra svar att bror min flyttade ner till Linköping i helgen så jag ringde till honom och fråga om han bor nära US, o det visa sig att han bor ungefär vid Braskens bro så han ska svänga förbi US Södra Entren någon dag och kolla pris o om de tar kort. För om jag inte minns helt galet så är det vid Södra Entren som stora parkeringen är och sen är väl "vanliga" ingången till BB därifrån med va? Förlossningen vet jag ju ligger vid akutmottagningen så den håller jag koll på. :P

Helstsyskonnu: Det måste jag ta o kolla upp med BM när jag ska dit den 28de men tror inte vi har något sånt här i Östergötland utan tror det är Södermanland o Uppland som har det. För vi har för mor o barn gratis BBtid, papperna däremot får betala 250kr / natt som de sover.
  • Suri80

kostar 10kr för 3h o det tar kort.

Svar på tråden Förlossning vid BB i Linköping.