• Anonym (drömmaren!)

Varför drömmer jag så här??

Jag har ett bra förhållande till min sambo jag älskar han över allt annat, men jag kan inte förstå jag drömmer om gamla killar alltså riktigt snuskiga drömmar. Jag har inget intresse alls för dem och ingen kontakt i dagens läge heller. Jag tänker inte ens på dem på dagtid, men varför drömmer jag då om dom...

Jag älskar ju min kille över allt annat så jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför jag då drömmer om andra killar...

snälla kan ingen förklara detta för mig?=??

• Svar på tråden Varför drömmer jag så här??
  • CB72

Jag har ingen aning... Men jag anser att du är fullt normal ....
    Alla har konstiga drömmar ibland,, även jag

• Anonym (drömmaren!)

okej..hoppas det =)

• Nika75

Vad jag förstått är det väldigt vanligt att drömma sexuella drömmar om människor man inte är attraherad av på riktigt. Ibland kan det bara vara ett uttryck för att man gillar en viss person, att man är nyfiken eller fascinerad av någons personlighet eller att man suktar om att få uppmärksamhet (t ex en chef) och så blir det någonting sexuellt av det, även om det inte är SEX man vill ha med personen egentligen! I mina drömmar har jag haft sex med kollegor, kompisar, kompisars pojkvänner osv. Personer jag aldrig ens tänkt tanken på att ha sex med i verkliga livet.... Du är inte ensam om det nu är någon tröst!

• Anonym (drömmaren!)

jo känns redan bättre. till saken hör ju även att ena killen jag drömmer om har jag ju varit med ett antal ggr. men jag har sagt nej till att bli vi två har inte velat ha han, men han mig..kan dte vara nån slags skule jag känner???

• AMA68

Jag tror man bearbetar saker i drömmarna och jag skulle iofs gärna vilja veta vad jag berabetade då jag drömde att jag hade sex med Tomas von Brömssen!?!?!

Ja, du är alltså inte ensam om att drömma skumt.

• Anonym

Jag drömmer om en massa andra nu när jag är gravid, tjejer också.

• Anonym

Har läst (och tycker att det verkar logiskt) att skälet till att man under en graviditet drömmer om väldigt många personer (sexuellt och generellt) är att det är ett sätt att omvrädera den relation man är i för att försäkra sig om att det är rätt person man har valt att bilda familj med.

Visst låter det logiskt!?!

drömde också om tjejer, men sån är jag jämt! Det konstiga var nog snarare att jag drömde om gamla tråkiga hemska ex-pojkvänner!

• Smultronstaellet

Drömde också om typ ALLA gamla pojkvänner under en period av graviditeten. Min faster som är psykoterapeft sa att det var ett sätt att avsluta det som varit. Trodde ett tag att jag blivit galen!

Jag lider fortfarande av jobbiga (typ farför är jag tillsammans med X när det är min MAN jag älskar) om mitt förra X trots att det är 4 år sedan vi delade på oss. Antagligen för att vi inte är sams och uppbrottet svårt för honom vilket gav mig skuldkänslor.

Lycka till!

• Anonym (drömmaren!)

jag är inte gravid...men oroar mig inte längre äändå tack vare era bra svar =)

• Anonym

Jag ddrömmer åxå om mitt ex... Inte för att jag vill ha honom idag...
    Men vårt uppbrott gick väldigt dramatiskt till, poliser rättegångar å fängelsestraff blev resultatet.....
    Jag tror liksom en del sagt att man bearbetar i drömmen....

• Mesangium

eller så råkar man drömma en sån dröm, sen tänker man mycket på det, hakar upp sig på det och därför drömmer man om det om och om igen. dvs man drömmer om det för att man tänker på det..

Svar på tråden Varför drömmer jag så här??