• Anna 3

    Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007

    Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007

    Vi är en bunt mammor som fått barn sommaren 2007 och bor i Stockholm. Vi träffas och fikar, hittar på saker och utbyter erfarenheter. Ett glatt gäng underbara mammor med våra söta barn som ploppat ut i juni-juli 2007. Nu har flera av 07orna dessutom blivit storasyskon och flera är åter hemma föräldralediga!

    Nya som gamla hälsas välkomna!

    13 juni - Snorpan73 (Anna)- Nellie, storebror Calle 3 år, Fredhäll
    18 juni - after8 (Helena) - Simon, Liljeholmskajen
    2 juli - Beccis88 (Rebecca) - William, Kungsängen
    5 juli - lindarius (Linda) - Yasin, storebror Simon 12 år Sätra
    7 juli - pazzaragazza (Fia) - Mimma, storebror Tino 3 år, Solna
    8 juli - anhna (Anki) - Hanna, storebror Hugo 3 år, Vasastan
    9 juli - mama77 (Åsa) - Tilde, brorsor Leon 6, Ras 5, Östermalm
    16 juli - pasadena - Vilma
    18 juli - ak o krypet - Sara, Norrmalm
    24 juli - mumsi (Maria) - Olivia, Enskede
    25 juli - AnkFisk - Ida, storasyster Hanna 3 år, Norrort
    28 juli - Stålis77 (Helena) - Alicia, Nacka
    29 juli - Anna 3 - Molly, Sätra

  • Svar på tråden Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007
  • Anna 3

    Gjorde en ny tråd, bara copy-paste, så ni känner igen er...
    Hoppas alla hittar hit!

  • lindarius

    Här är det verkligen lugnt nu för tiden.
    A själv är man åter i arbete och yasin har börjat dagis igen. Han tycker det är jätte skoj. Han babblar för övrigt på om både ditten och datten kommer många nya ord hela tiden.
    Och han är verkligen som dagen eko... Tar efter allt man säger.
    Vi brukar leka lite med molly och (anna & Johan)då och då och det gillar yasin och
    även mamma Linda.
    Han tycker jätte mycket om Molly.
    Och så lille charmören Otto , gud så söt han är, man vill ju äta upp honom.
    I övrigt är det en kul ålder just nu tycker jag fast man får ju vara framme med pekpinnar titt som tätt. Det testas och envisheten är det inget fel på. Tur att man är ännu mer envis*ler*
    På måndag är det dax för min stora operation och just nu lever jag på att äta flytande kost i 2 veckor. Har fungerat bra fram tills idag då jag känner mig halvt förlammad.. Alltså mina krafter är helt bortflugna, jag hoppas de kommit tillbaks tills imorgon då jag vaknar. Hoppas ni har det bra allihopa.
    Hoppas ni får en bra tid och slipper massa sjukdomar som hösten bär med sig, med influensor och allt.

  • Mumsi

    Anna, vad bra med ny tråd.

    På måndag, det är ju snart. Hoppas allt går bra, lindarius. Hur fungerar det efteråt, när är du uppe på benen igen?

    Snorpan, när flyttar ni och har det ordnat sig med dagis? Kul med hus.

    Här flyter det på, den ena vardagen är den andra lik, jobba, hämta på dagis, leka i parken, äta middag. O är mycket mer trött den här terminen och somnar före 20 varje kväll. Ändå sover hon 1,5-2 timmar på dagis men de är ju ute mer nu också.
    Lite mer trotsig nu men tycker inte det är jobbigt än så länge, vi ger inte med oss för hennes utbrott. Är vi i affären och hon får ett utbrott så sätter vi henne i vagnen om hon inte redan är där och förklarar att hon inte får göra så/får köpa något och så får hon vara ledsen, strunt i att folk tittar.

  • lindarius

    Jag hoppas det sak fungera bra etfer operationen. Men jag ska ju inte lyfta och bära på ett tag. Det som känns jobbigast är att jag sak lämna yasin hos sin pappa i Linköping i 2 veckor.*snyft* Kommer längta ihjäl mig efter honom. Men i övrigt om det går som planerat och det blir en titthåls operation så tror jag att man piggnar till jätte fort tror att jag komemr komma hem på onsdag igen. Sen är det ju att leva på flytande kost första 4 veckorna. Som soppor. Yoghurt och smoothies. Sen övergår man till mat pureer i 2 veckor och därefter sak man börja återgå till vanlig kost. Fast det blir ju små portioner och så var 3:e timme som man ska äta. A det ska bli spännande och se hur man komemr må och så...
    Jag hör av mig och berättar mer när jag kommit hem.
    Mest är man ju rädd för komplikationer och att vara ner sövd. Att man inte ska vakna upp igen och få se sina barn.

  • Stålis77

    Tack för ny tråd.

    Lycka till med operationen Lindarius! Hoppas allt går bra, förstår att du kommer sakna Yasin under tiden.

    Nu har A fått gå på bio för första gången, Nicke Nyfiken. Hon älskar "apan" på dvd så vi tänkte att vi testar. Hon satt blixtstilla i 30 minuter och sedan blev hon lite klättrig till och från, men hon tyckte det var kul. Efteråt sade hon "Rolig, titta Nyfiken!" och pratade om apan och Gula Hatten hela kvällen.

  • Pasadena

    lindarius, lycka till med opretaionen, det kommer gå jättebra tror jag

    Här är det trotsigt värre. Är så himla trött på skriket och utbrotten så jag får krupp. Det är konstanta prövningar vare sig vi är ute eller inne. Att gå ute med henne är som att spela rysk rulett, hon springer rakt ut på gatan, vrålar om man tar tag i henne och pratar med henne och förklarar att det är farligt osv. Sparkas och slåss om man håller henne i famnen så att hon inte ska springa iväg och skriker sig blå om man sätter henne i vagnen och sparkas och försöker ta sig loss om man sätter fast henne i selen i vagnen.
    Hon är gryymt envis (undra vem hon fått det ifrån). De stunder hon inte trotsar och vrålar är hon den mest underbara unge man kan tänka sig, pratar på om allt och berättar vad hon har gjort på dagis eller vem hon vill träffa, vad pippi gör i filmerna, är jätteduktig på att hjälpa till med matlagning, städa, sortera saker etc. Och så gosar hon in sig och kramas och pussas så man smälter och i ögonblicket glömmer bort de där utbrotten. Tur det

  • Stålis77

    Pasadena, känner igen mig helt! Ibland står jag inte ut, andra stunder är hur fantastiska som helst. Senaste utbrottet var imorse för att jag tagit fram den gröna vagnen istället för den röda när vi skulle till dagis. Ibland byter jag, men nu hade jag liksom baxat fram, låst dörren, dragit upp vagnen till huset... hjälp! Fick till slut trycka ned henne, spänn fast och gå... det tar sån otrolig energi.

  • anhna

    Härligt med en ny fin tråd!

    Lindarius, lycka till med operationen. Jag har fd kollega som gjort en sådan operation och himmel vad effektivt det är, hon har verkligen tappat massor i vikt! Men det är supernoga efteråt att man är noga med maten, håller tiderna och äter den mängd som det är sagt att man ska äta osv. Men hon är så himla nöjd med sin operation och mår rent allmänt så bra! Hon gjorde operationen förra sommaren. Så jag håller tummarna att det blir lika bra för dig!

    Hanna gillar oxå att titta på tv men hon tröttnar rätt fort så det blir bara korta stunder, Hugo var nog drygt två år innan han satt några längre stunder men nu skulle han kunna sitta en hel dag framför tvn om han fick. De tittar mest på mornarna, på kvällarna finns det inte riktigt tid för tv och när vi ibland sätter på den på kvällen så somnar Hugo alltid i soffan vilket gör att han missar middagen.

    Annars har våra barn lärt sig en massa nya saker pga fritidshuset, de har tex båda två blivit experter på att samla ihop mördarsniglar!

  • Anna 3
    anhna skrev 2009-08-20 20:59:25 följande:
    Annars har våra barn lärt sig en massa nya saker pga fritidshuset, de har tex båda två blivit experter på att samla ihop mördarsniglar!
    Haha, underbart. Det perfekta sättet att få bukt med problemet, samlargalna småbarn
Svar på tråden Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007