• Nektarin

Något gott att avrunda surströmmingen med?

Jag och en väninna skall frossa i surströmming på onsdag, med de klassiska tillbehören tunnbröd, lök, tomat, potatis och gräddfil. Mumma!

Nu vill jag bjuda på nåt smarrigt till efterrätt, inte så mastigt men som avrundar den delikata firren perfekt. Förslag?

• Svar på tråden Något gott att avrunda surströmmingen med?
  • Nektarin

Ahh ja det är läckra saker bägge dessa, men jag är ju en efterrättsmaja som redan testat det mesta, tänkte mig nåt lite nytt och gott? Fler förslag (Bakade och åt kladdkaka senast igår ;-P )

• Nektarin

Ostglassen lät rätt lik cheesecake men det kanske är lite skillnad trots allt? Tror inte man har ägg och grädde i den varianten jag gjort tidigare. Kanske värt att testa trots allt?

• intel

Marängsviss med jordgubbar, glass,vispad grädde och maränger. Outstanding i alla lägen om man nu kan äta dessa saker. En italiensk efterrätt som ofta blir populär har jag också tips på.
    Skiva jorgubbar, banan, kiwi i en pajform.
    Riv vit blockchoklad över o ställ in den i 175 gr. varm ugn tills blockchokladen har smält. Servera med vaniljglass. Busenkelt och jättegott

• Nektarin

Det lät gott och enkelt och ändå lite "lyxigt". Tack för tipset, tål att övervägas

Svar på tråden Något gott att avrunda surströmmingen med?