• Thegran

sack n seat

är dom bra?
    känner att jag vill ha en resestol att ha med när man ska besöka folk så man slipper släpa med vanliga stolen.

• Svar på tråden sack n seat
  • 071001

Min kompis var mycket nöjd med sin och använde den ofta.

• elims

Jag använder min flera gånger i veckan, är jättenöjd!

• Catti41

Om du har en bärsjal så kan du spara pengarna och använda bärsjalen till att knyta en sk "sjalstol" istället. (Googla på det) Det funkar också med en längre halsduk att göra så.
    Dessutom passar långsjalen till alla sorters stolar, sack n'seaten passar inte till alla.

Önskar att jag visste det innan jag köpte en sack n'seat och insåg senare att långsjalen är tusen gånger bättre, och den har jag ju ändå alltid med mig.

• Miniigirl

Jag har en...som varit guld värd, då vi har ett högt köksbord, där barnstolarna blir aldeless för låga, och vi kunde inte hitta en högre barnstol...
    vi har alltså använt våran sacknseat dagligen här hemma...men vi har ALDRIG kännt att vi behövt den annars!!!

Oftast finns ju barnstolar överallt på fik och resturanger...och, hemma hos folk bukar det ganska ofta oxå finnas stolar...tillochmed hemma hos ett gammalt gamalt par, ca 90 år..långt ute i ingenstans i lappland fanns det en barnstol för sonen:)
    Och, skulel det inte finnas en stol där man är, kan j ualltid barnet sitta i knäet och äta, och ska man själv äta oxå, kan ma nju låta barnet äta först, och sen äta själv sen lixom..eller liknande!
    JAg tycker det skulel vara ganska onödigt faktiskt, men...det beror ju kanske lite på hur ofta man är hos folk som inte har barnstolar!

• Blue Bear

Jag var inte alls nöjd med min..
    Använde den nu på semestern och sonen vägrade sitta i den. Kunde ta sig ur jätte lätt och den passade inte alla stolar - så fort stolryggen var liiite högre så funkade den inte alls..

Nu är min son 14 mån och ganska stor för sin ålder så det kanske spelar roll..

• johlinn

Köpte vår nu innan semestern och hittills har den fungerat mycket bra. Men vår son är en lugn och liten 14 månaders. Kan tänka mig att den är lätt att ta sig ur för rörligare och/eller större barn. Vi köpte den ffa för att slippa ta med en barnstol ut på landet och till farfar som inte har barnstol.

• Miniigirl

Blue Bear skrev 2009-08-17 12:01:52 följande:

Jag var inte alls nöjd med min..Använde den nu på semestern och sonen vägrade sitta i den. Kunde ta sig ur jätte lätt och den passade inte alla stolar - så fort stolryggen var liiite högre så funkade den inte alls..Nu är min son 14 mån och ganska stor för sin ålder så det kanske spelar roll..
    tror inte det ska spela roll....själv tycker jag att sonen sitter bättre och bättre i den, ju större han blivit faktiskt...han är 2 år nu, visserligen en ganska liten 2åring, men ändå

jag har fått knyta runt ite snören här och där för att den ska sitta bra, på våran stol med kort rygg, det måste nog med andra ord vara en speciell typ av stol, för att den ska sitta som den ska lixom
  • Thegran

hm, finns det några andra smidiga resestolar? ¨behöver inte vara samma typ som sack n seat, men en liten som är lätt att ta med.

vi åker runt rätt mycket, de flesta vänner som har stol har egna barn som sitter i den. våra föräldrar har köpt så där finns det men, hos övrig släkt behövs stolen också.

sitta i knät och äta känns inte aktuellt.
    vi vill ju kunna äta samtidigt!

• Miniigirl
    Thegran skrev 2009-08-17 12:33:51 följande:
    hm, finns det några andra smidiga resestolar? ¨behöver inte vara samma typ som sack n seat, men en liten som är lätt att ta med.vi åker runt rätt mycket, de flesta vänner som har stol har egna barn som sitter i den. våra föräldrar har köpt så där finns det men, hos övrig släkt behövs stolen också.sitta i knät och äta känns inte aktuellt.vi vill ju kunna äta samtidigt!
    det ända jag kan komma på är ju sådanna som man sätter på bordet lixom..

annars var ju en lång halsduk eller liknande ganska smart tyckte jag:)

Beroende på hur gammalt barnet r, kanske det räcker med att bara använda ett vanligt sele, som man kan köpa på tex coop, som man bara fäster i stolen...
    men, är barnet väldigt litet, och inte sitter så stadigt än, så funkar ju inte det så bra kanske, fast...då skulle ju inte sack n seat funkat heller så!
    Sen beror det ju på lite hur långt barnet är oxå, så det inte kommer så långt ner, blir ju inte så skoj för barnet att sita med bordet i huvudhöjd lixom!
    vi har fått sätta en dyna under sonen, för att han ska komma upp en bit, annars har han kommit aldeless för långt ner!
  • emmsan123

Jag gillar verkligen vår sack n seat, men det är ju sant att vissa höga stolar funkar det inte med. Fast i viss mån kan man ju reglera den, den har ju tre lägen som man kan dra igenom remmarna genom.

• Hs Bobbo

Vi trivs m vår SnS, vi har haft den bl a när vi rest utomlands där barnstolar aldrig finns. Mkt smidig o tar knappt nån plats.

Svar på tråden sack n seat