• Flower fairy

Tempurmadrass

Vi skall antagligen inhandla en sådan (samt kuddarna som var såååå störtsköna !) och jag skulle vilja veta om det är ngn. här som har en sådan - vad ni tycker om den ? För och nackdelar ?
    Vi hade tänkt oss den 7 cm.tjocka bäddmadrassen då våra resårmadrasser är bra fortfarande. Glömde fråga i affären - finns det ett överdrag/skydd till den separat eller är det det som sitter på ? Jag tänkte ifall man har mens eller annan olycka som sker så vill man ju ha en fräsch madrass...

• Svar på tråden Tempurmadrass
  • Mausiii

Det finns ju speciellt tempursängar som ni kanske ska ta en titt på? Kanske ett bättre val än bara en madrass...

Jag och maken användertempurkuddar sedan många år och min mor hade en skön tempurmadrass förut, men den gav vika efter några år. När jag och maken skulle välja ny säng, spanade vi på Tempur, men valet föll på carpe diem istället, de har en tempurliknande del i sina sängar. Inte världens billigaste säng, men billigare än hästens och lika skön....
    (För mig är det extra viktigt att ligga bra och skönt när jag sover, eftersom jag har en nackskada...)

Svar på tråden Tempurmadrass