• Anonym (jag vill)

Vill ha tips på hur man kan lita på sin partner igen..?

Min partner har bedragit mig i två omgångar. Den ena omgången hade han sex med en annan, den andra gången vet jag inte om det gick så långt, men han ljög för mig oavsett.
    Jag vet att de flesta tycker att jag borde lämna honom, men det är inte sådana tips som jag önskar utav den här tråden. Utan jag vill ha idéer på hur jag kan lita på honom igen. Han är öppen för det allra allra mesta. Är det någon som har något/några förslag?
    Jag hoppas någon tar sig tid till att komma med några bra idéer!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Vill ha tips på hur man kan lita på sin partner igen..?
  • Anonym

att du har full kontroll över hans liv ? Mobil, email osv..

• Anonym

Total kontroll kan väl inte bygga tillit?
    Han måste visa att han är att lita på. OM du vill se mail så får du det, OM du vill kolla mobilen får du det men det betyder inte att du måste få alla lösenord. Man kan ha flera mailkonton, flera telefoner......tillit byggs av det han gör i övrigt

• Miss Skywalker

Hur ska du kunna lita på någon som uppenbarligen inte går att lita på?

• Anonym (jag vill)

Mm intressant. Att han ska visa om jag vill se det/känner att jag vill se det. Fast vi har tagit spec på mobilen.. Det behöver jag. Även om han egentligen kan ha fler mobiler utan min vetskap m.m. Någonstans måste det väl finnas en gräns.

• Anonym

han får helt enkelt finna sig i att du vill kolla hans email och mobil, å andra sidan ..han verkar ju måttligt intresserad av ett förhållande med dig. ska ni inte fokusera på VARFÖR han var otrogen...nåt är ju fel!

• Anonym (jag vill)

Han var otrogen för att tjejen gav honom dåligt samvete och visste precis hur hon skulle göra honom irriterad. Låter kanske konstigt, men är inget vanligt otrohetsdrama det här rör sig om. Han går hos en psykolog sedan förra gången jag fick reda på allt.

• Anonym

va?? vaddå 'göra honom irriterad'? fattar inte. och då låg han med henne?

• Anonym

Du kan inte göra speciellt mycket ärligt talat.. HAN måste visa att du kan lita på honom... Att kolla igenom mobil och mail gör säkert att man letar efter minsta lilla grej...

Som sagt HAN måste visa att du kan lita på honom och verkligen VISA att det är DIG han vill ha..

talar av egen erfarenhet... Min kille var otrogen och visste inte alls hur jag ville ha det... vi pratade mycket om det, varför han gjorde det och varför han vill ha dig igen?

• Anonym (jag vill)

Förra gången spelade hon på hans samvete, han låg med henne för att hon skulle bli lugn någon vecka.. Typ. Ja det är invecklat! Efter att allt uppdagades så har de fortsatt haft kontakt utan min vetskap. Jag vet inte om de haft sex efter det dock. Den här gången säger han att han haft kontakt med henne för att hon gjorde honom så jäkla irriterad. Hon messade elaka saker om mig, honom och vårt förhållande. Också menar han på att han försvarade det.

• Sandra09

Jag tror inte man bygger tillit genom att kolla igenom ens killes mobil osv.
    Det gör det ju oftast värre. Jag kunde inte lita på min kille förr, han var aldrig otrogen men han gjorde nåt som jag ej accepterade. Och då blev jag galen, kollade igenom hans mobil email facebook osv, och det gjorde ju att jag mådde sämre.
    Varje gång jag kollade var jag rädd att hitta nåt och så kunde jag inte leva.

Jag slutade kolla helt enkelt. Jag måste helt enkelt lita på att han inte skriver nåt "dumt". Han måste väl bara med tiden visa att han bara vill vara med dig.

Och kanske gå terapi ang. sin otrohet? Varför han gör det tex? Är det bara för att få bekräftelse på att han "duger" / är sexig osv?

• Sandra09

Anonym (jag vill) skrev 2009-08-17 11:53:37 följande:

Förra gången spelade hon på hans samvete, han låg med henne för att hon skulle bli lugn någon vecka.. Typ. Ja det är invecklat! Efter att allt uppdagades så har de fortsatt haft kontakt utan min vetskap. Jag vet inte om de haft sex efter det dock. Den här gången säger han att han haft kontakt med henne för att hon gjorde honom så jäkla irriterad. Hon messade elaka saker om mig, honom och vårt förhållande. Också menar han på att han försvarade det.
    Låg med henne för att hon skulle bli lugn nån vecka. Det är nog det dummaste jag nånsin har hört. Spelar ingen roll hur invecklat det är.. det är ju idiotiskt!
  • Anonym (jag vill)

Han träffar en psykolog redan.

Jag kan hålla med om att man inte kan snoka hela tiden, då blir man galen.. men ändå kan det vara skönt att veta att man kan kolla specen om man vill det osv. I början kanske man kollar, men om dne inte visar nåt blir det kanske att det trappas ner?

Hur visar han mig egentligen att han bara vill ha mig?

• Anonym (jag vill)

Ja. Otrohet är alltid idiotiskt.

• Sandra09

Anonym (jag vill) skrev 2009-08-17 11:57:03 följande:

Han träffar en psykolog redan. Jag kan hålla med om att man inte kan snoka hela tiden, då blir man galen.. men ändå kan det vara skönt att veta att man kan kolla specen om man vill det osv. I början kanske man kollar, men om dne inte visar nåt blir det kanske att det trappas ner? Hur visar han mig egentligen att han bara vill ha mig?
    Det är ju bra att han gör det. Det är bara hemskt att man ska behöva känna att man kan kolla om man vill. Kolla upp att ens kille är trogen. Huvva! Det är inte en önskvärd situation. Han kan inte visa dig på nåt annat sätt än att helt enkelt inte vara otrogen igen.
  • Miss Skywalker

HAHAHA Av alla ursäkter jag hört tog den priset! Det är alltså hennes fel att han bedrar dig med henne?! Och du köper det? Ni två förtjänar varandra...

Anonym (jag vill) skrev 2009-08-17 11:53:37 följande:

• Anonym

Miss Skywalker skrev 2009-08-17 12:41:16 följande:

HAHAHA Av alla ursäkter jag hört tog den priset! Det är alltså hennes fel att han bedrar dig med henne?! Och du köper det? Ni två förtjänar varandra...Anonym (jag vill) skrev 2009-08-17 11:53:37 följande:
    Ganska onödig kommentar... Men det är ju inte hon som styr hans handlingar.. Låg med henne för att hon skulle vara lugn... nej, ingen bra förklaring...

Prata igenom det hela och fundera själv på om du vill förlåta och om han verkligen visar att det är dig han vill ha... Så fortsätt... Gör han inte det förtjänar du nån bättre TS. Det finns män därute som är toppen! Men ingen kan säga hur du ska göra.. Det kan bara du säga.. men fundera på vad du vill!
  • Anonym

sorry to say men jag tror inte detta kommer att hålla i längden.

• Anonym (kille29)
    Anonym skrev 2009-08-17 11:07:04 följande:
    att du har full kontroll över hans liv ? Mobil, email osv..
    Håller med en del.
    Om han vill bättra sig och visa att det går att lita på han ska han blotta allt till dig.
  • Anonym

Vet inte, men jag känner lite att "en gång otrogen, alltid..." alltså visst, är ju inte säkert att man är otrogen mer än en gång, men en gång är en gång för mycket. Uppenbarligen är det ju något som är fel. Jag hade inte vågat lita på honom igen i alla fall. Speciellt när han varit otrogen 2 ggr.

Svar på tråden Vill ha tips på hur man kan lita på sin partner igen..?