• Anonym (kanske mf)

Hur har era missfall börjat?

Ni som fått mf eller ma hur har de börjat?

Har någon helt plötsligt förlorat gravsymtomen och efter det börjat blöda eller senare fått veta att det var ma på vul/ul?

• Svar på tråden Hur har era missfall börjat?
  • Me o Mike

Mitt första så vaknade jag bara av att jag blödit i sängen.. Det var ett väldigt tidigt mf dock.

Det andra började med bruna flytningar och lite SVAG mensvärk. Sen blödde jag mer och mer och splatch sa det sen..

• Miffy

mitt var som ovanståendes andra MF, fast utan splashet... det var som en kraftig mens sen med klumpar och koagler.

• Joujou89

Blödde ner mina mjukisbrallor & hade obehag i magen som bara blev värre & värre. Blev akuten & 3 morfinsprutor efter det. Men man känner ju av ett missfall om det inte är ma.

• Joujou89

Jag har en vän som hade ma hon fick veta i ul v17 att hennes foster dött i v11. Så det är knepigt. Men jag tror man känner på sig att det inte är bra därinne.

• dcy

Jag fick små små blödningar och kände oro. Åkte in på akuten där det konstaterades att jag hade en ofostrig graviditet. Jag trodde att jag var i vecka 12 men så var det tyvärr inte. Blev gravid snabbt igen (en månad efter) och fick en liten blödning( vecka 10). Hade sköra slemhinnor vilket är vanligt när man är gravid.Åkte in och vi fick se ett fint litet hjärta picka. Nu är jag i vecka 16 och har inte fått ngt blod sen dess.
    Jag tycker att om du är orolig så åk in för att se. De kan inte neka dig om du åker in men ringer du och hör så ber de dig säkerligen att vänta och se. Åk in!
    Lycka till

• Friterad

Första missfallet började med en liten, ljusrosa blödning i vecka 9. Åkte in till gynakuten, där de gjorde ett VUL som konstaterade att embryot inte utvecklats sedan vecka 6. Började blöda rejält dagen efter och blödde därefter i närmare två veckor.

Andra missfallet började med en liten, klarröd blödning i vecka 6. Ringde aldrig in till gynakuten den gången, utan lät kroppen sköta det själv. Blev som en vanlig mens och en vecka senare visade graviditetstesten -.

Fick även en mindre blödning i vecka 8 under graviditeten som resulterade i min son. Åkte in till gynakuten och de kunde inte säga vart blödningen kom ifrån, men det fanns en levande foster i livmodern och sonen föddes frisk och stark i vecka 37.

• dcy

Som Joujou89 säger så hade jag en känsla om att allt inte var ritigt bra. Kände mig inte alls gravid. Denna gång känns det annorlunda, det känns liksom i hela kroppen att jag är gravid.

• Tippsie

Mitt första ma började med brunaktiga flytningar i en veckas tid. Gjorde gravtest hos bm på inskrivningen men hon trodde allt var ok. Några dagar senare efter en stor ansträngning fick jag jätteont i magen och illamående som bara tilltog. När jag gick på toaletten kom det massor av blod. Åkte in akut och det konstaterades ett dött foster som varit dött i 3 veckor. Var i v. 10 då.
    Mitt andra ma började med en klarröd blödning, bara lite, i v.10. Åkte in akut då jag fick onda aningar och det visade sig också vara dött sen tre veckor tillbaka.
    Jag anade aldrig något innan blödningarna, mådde som vanligt.
    Håller med föregående talare: åk in om du är orolig! Hoppas det går bra!

• Anonym

Började med bruna flytningar, gjord ett VUL där det kostaterade att fostret dött i v8+3, trodde jag var i v12+2.

• Anonym (Emma)

första gången hade jag ett ma, trodde jag va i v 13 men fostret hade dött i v6-7 nån gång,.. Blödde bara lite under dagen men på kvällen så började det komma mer, klarrött var de... Dagen efter blödde jag floder, det var nånting som hade fastnat så jag bara blödde o blödde o hamnade senare på skrapning.

Igår började jag blöda så smått o nu idag har jag blödit en hel del, så jag antar att de e mf på g... Ganska klumpigt e de, men annars väldigt "fräscht" blod... Är/var i v 6..

Svar på tråden Hur har era missfall börjat?