2 år och ska operera bort halsmandlar någon mer som har erfarenhet av detta?
Ja min son ska operera bort sina halsmandlar pga upprepade hals infektioner. Vill veta lite hur tiden blev efter och om dom blir friskare? vad finns de för nackdelar?
Ja min son ska operera bort sina halsmandlar pga upprepade hals infektioner. Vill veta lite hur tiden blev efter och om dom blir friskare? vad finns de för nackdelar?
Sonen var 2 år och 2 månader när han minskade mandlarna, tog bort polyper bakom näsan och satte rör i öronen.
Han hade alltid varit lätt-klöken och klarade inte av bitar i maten och det blev värre och värre och veckorna innan operationen åt han bara flytande. Han var ALLTID sjuk också. Efter operationen så hade han ont i halsen i ca 2 veckor efteråt och gick på maxdos smärtstillande för att han skulle få i sig något alls. Sedan vände det och han fick en fantastisk aptit och gick raskt upp 3 kg.
Han har inte heller varit direkt sjuk sedan dess (operationen var i februari) men vi får se hur det blir nu i vinter men det blir nog inte lika illa som det var förra året. Han klarar av bitar också men är lite bekväm av sig och föredrar mindre, lättuggad mat. Men han äter ju i.a.f.
min dotter var 5 år när hon opreades för halsmandlar/polyper/tungband men det var för talet.
Allt vart mycket bättre efter oprationen våran tog ca 1 timme fick åka hem på kvällen sen detta med maten var inget roligt inget ris/hårtbröd/apelsiner mm men mycket glass/chokladpudding/koktmat ja man får en lista med sig hem det fick vi och vi hade danderyssjukhus.
hon fick voltaren som smärtstillande
Jag fick göra det när jag var liten, mellan 3-4år gammal. Det blev bättre och jag hade inte ont av det. Det jag minns är att jag vaknar i ett rum för barn på sjukhuset och ser bara massa roliga leksaker osv. Jag är lite trött och mamma, pappa välkomnar mig.
Jag blev bättre på många sätt. Mitt största problem var att jag snarkade också och efter den operation så slutade jag snarka helt och hade inte problem med halsen längre. =)
Just det! Det hade jag glömt Sonen snarkade jättemycket innan också. Så att han fick andningsuppehåll. Det försvann helt efter operationen.