Hur tidigt kom erat första gravidsymptom?
Hejsan,
Hur tidigt efter ÄL kom erat första gravidtecken?
Är det några dagar eller veckor?
Väntar BIM i slutet av Augusti, så har precis haft ÄL, så väntar tecken =)
Kram
Hejsan,
Hur tidigt efter ÄL kom erat första gravidtecken?
Är det några dagar eller veckor?
Väntar BIM i slutet av Augusti, så har precis haft ÄL, så väntar tecken =)
Kram
Jag hade första symptomet 2 dagar efter äl. Ja extremt tidigt men det var riktiga gravsymptom så. Fick sen nidis 6 dagar efter äl. Sen kom symptomen på löpande band.
Fröken Freda skrev 2009-08-17 15:11:35 följande:
Hej, Ok det var välidgt tidigt. Jag brukar få frossa innan mensen och är även väldigt trött, så svårt att veta vad som är vad. Vad är nidis?
Tack för era svar !
Tack FrökenFreda!
Jag frågar då jag oroar mig lite eftersom min kille säger att han helst vill vänta med barn, så om jag bara inbillar mig är det bra...
Dock känns det som mina bröst är något spända, och jag har lite diffus molvärk som kommer till å från. I morse kändes som det stack till lite grann i tjejmagen, men det är väl för tidigt för sådant?
Jag blev gravid för ett par år sen som sedan slutade i tidigt missfall, då fick jag symtom ganska tidigt och jag visste att jag var gravid. Men då kände jag av hungerskänslor, trötthet, kissnödighet etc. Men dessa symtom kommer kanske mer i och med BIM.
Vad tror du?
Jag fick symptom på BIM-dagen, kändes konstigt i "tjejmagen" helt enkelt. Tror det drog och ilade. Innan dess ingenting.
Fröken Freda skrev 2009-08-17 16:37:55 följande:
Fröken Freda skrev 2009-08-18 14:58:15 följande:
Fröken Freda skrev 2009-08-18 20:16:46 följande:
Fröken Freda skrev 2009-08-18 21:22:46 följande:
Jag fick mina första symptom 11 dagar efter befruktning.
Jag är jättevarm hela tiden, undrar om det kan vara ett tecken, jag fryser alltid annars. Hade nån stickning i bröstet och lite molvärk men inte mycket... Det är välidgt lätt att inbilla sig att man har symptom...Jag håller med !!
När jag var gravid i augusti -08 innan jag fick mf så hade jag rätt många symtom i v4-5:
~ Svårt att sova flera kvällar i rad
~ Vaknade ibland på natten
~ Illamående och halsbränna
~ Drömde mera
~ Lite mer kissnödig än vanligt
~ Molvärk
~ Hungrig ofta (vilket jag är rätt ofta ändå p.g.a. magkatarr)
~ Brösten var större, mer ömma, lite mörkare bröstvårtor, väl synliga ådror
~ Väldigt ofta lättare sendrag och kramp i vader och speciellt under fötterna
~ Högre temp och varmare än normalt (kändes som jag hade feber)