• Culete

Öppna ett "fönster" mellan hall och kök?

Tror ni det kan bli fint? Dock ser man ju mest luckorna från hallen/entren och klädgarderoben från köket men tänkte om det gav mycket känsla om luft och rymd?

Likaså undrar jag om det kan tänkas bli fint med en ingång mellan hall och v-rum som är öppet stort i ett hörne? Eller blir det oftast bäst att ha kvar alla väggar och ha dom raka och tråkiga?

• Svar på tråden Öppna ett "fönster" mellan hall och kök?
  • puss

det brukar bli snyggt. jag tycker det är fint när man har små ljuslyktor hängandes i öppningen.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Trolovade

Nej, tycker inte att det är fint, känns väldigt förlegat.

• Superizza

Vi har ett "fönster" mellan hall och kök. Det blir större på någe sätt.. Man får in mer ljus i hallen som lätt kan bli mörk annars.

• Culete

Min man är skeptisk till dessa ev. förändringar jag skulle vilja göra med våra väggar men som hallen är nu är den sjukt trist. Sen är ingången till köket så litet så det känns mest som en korridor från ytterdörren till vardagsrummet...

Jag är inte ngn som går efter vad som är modernt nu utan efter vad som faktiskt kan bli fint, oavsett om det är inne eller ej.

Fler? =)

• Culete

Ja, vi har massa ljus i köket då vi har som en liten halvinglasad balkong precis i anslutning. Det ljuset hade ju kommit in i hallen med...

Vår hall som den är nu är som en kvadrat med garderoberna etc. Sen smalnar den av och har en dörr på var sida (en utan sj. dörren; köket och andra till wc).
    Sen kommer trapphuset på ena sidan som visserligen ger lite ljus och sen rakt fram är det dubbeldörr (u. dörrar dock) till vardagsrummet... som har massor av fönster...

• hellohanna

Vi har ett "fönster" mellan hall o kök, och ett mellan kök och vardagsrum! Grymt snyggt. Inte förlegat för 5 öre, jag jobbar med homestyling och inredning.

• Culete

Men spelar det stor roll vad man har för "utsikt" genom fönstret?
    Vi har inte så stort, men just därför vill jag öppna för att skapa en mer luftig känsla. Dock blir det ju mest köksluckor (som senare kanske byts ut till ngt finare) samt garderobsdörrarna och ytterdörrarna i hallen...

Och detta med att öppna upp en hel, stor, hörna till vardagsrummet?
    Vad tror ni? Kan det bli bra?

Vårt vardagsrum/matsalsrum är svårmöblerat till tusen så lite beror ju på hur man tänkt möblera det senare så man inte kan tänkas behöva den lilla extra väggen...

• Elsans
    hellohanna skrev 2009-08-18 22:27:18 följande:
    Åsa A skrev 2009-08-18 15:54:33 följande: Åhhh.... Cia40 är min favvo på styleroom
    Samma här!
Svar på tråden Öppna ett "fönster" mellan hall och kök?