• Lanson

Vilket sliter mest på håret? Blondt eller brunt?

Stämmer det verkligen att blondering sliter mera på håret än vad annan färg gör? Jag själv kan tycka det stämmer men kanske att jag inbillar mig bara.

• Svar på tråden Vilket sliter mest på håret? Blondt eller brunt?
  • banansmoothie

Beror på. Man kan ju FÄRGA blont, men då måste man ju redan ha blont hår. Att bleka blont (från mörkare hår) sliter dock jättemycket på håret. Men annars är inte blond färg mer slitsam än brun.

• Lanson

Jag är blond och blonderar för att det inte ska bli gult. Blir jätte slitet och när jag väl vårdat håret så det blivit bra tillslut är det dags att blondera om igen. Vet inte om jag ska fortsätta att vara blond fast jag trivs med det och älskar det mest.
    Det mörka jag byter till kanske inte sliter lika hårt på håret i så fall... :/

• Juhanna
    Lanson skrev 2009-08-17 15:19:00 följande:
    Jag är blond och blonderar för att det inte ska bli gult. Blir jätte slitet och när jag väl vårdat håret så det blivit bra tillslut är det dags att blondera om igen. Vet inte om jag ska fortsätta att vara blond fast jag trivs med det och älskar det mest. Det mörka jag byter till kanske inte sliter lika hårt på håret i så fall... :/
    Kan du inte prova en blond toning istället för att blondera håret då?
  • bubbli

men köp ett silverschampoo och nöj dig med att färga med en blond färg istället?
    silverschampoot dämpar allt det gula och det finns en jättebra blond färg från Garnier nutrisse som heter kamomill som är superbra!

Svar på tråden Vilket sliter mest på håret? Blondt eller brunt?