• Tic1

Emmaljungas "sele" i vagnen

Vi har Emmaljunga city cerox till våran 10 mån tjej.Nu har hon börjat röra sej väldigt i vagnen plus att hon HELA tiden sätter sej upp då hon skall sova, så därför måste vi använda "selen" i vagnen.Men den är ju helt konstigt konstruerad!!Alltså banden man sätter över axlarna, de som förhindrar att hon kan resa sej, börjar ju ända uppe längst upp i ryggstödet så hon får ju banden nästan över ansiktet istället, man skulle ju vilja ha den i axelhöjd!Ska det vara så, eller finns det nåt annat sätt att fästa dem som jag inte förstår??

• Svar på tråden Emmaljungas "sele" i vagnen
  • Lotlas

Selen i vår EL Duo Edge kan man justera i höjdled, har jag för mig, men den sitter ändå för högt. Vi har köpt en sele från BRIO för 100 kronor på Babyland. Den funkar bättre och går ju också att flytta till barnstolen t.ex.

• Tic1

Men funkar de selarna så att de fästes över axlarna oxå, alltså så de ej kan sätta sej upp??

• Amilie

Hej!

För att kunna justera selen i vagnen kan du komplettera din emmaljunga med deras minmizer sittdyna. Har hört fler som tycker att sittdynan funar jättebra dels för att den skyddar vagnen från smuts men också för att selen blir bättre när man trär igenom den i dynan. Och en extra bonus är att den kan bli en liten färglic i vagnen då den finns i 14 olika färger! Tror den kostar ca 500 kr.

• Lotlas
    Tic1 skrev 2009-08-17 16:09:58 följande:
    Men funkar de selarna så att de fästes över axlarna oxå, alltså så de ej kan sätta sej upp??
    Nja, vi använder den i sittvagnen, när hon sitter upp. Har faktiskt inte provat när hon ligger.
Svar på tråden Emmaljungas "sele" i vagnen