• Anonym (undrar)

Herbalife

Hejsan!

Tänkte höra om det är några här som jobbar eller har jobbat med detta och kan berätta lite om era erfarenheter om detta?

Funderar på att börja, men allt känns lite luddigt..

• Svar på tråden Herbalife
  • Anonym

Fy.. beblanda dig inte i detta pyramid spel. -Du kommer bara att förlora i slutändan.

• Mary Wollstonecraft

Akta dig, det är en pyramid. Chansen är större att du förlorar pengar än att du tjänar några. Det är därför allt är så luddigt när de ska beskriva det.
    Jag var på ett möte en gång när de ville värva mig och ett par bekanta som säljare, det slutade med att de skulle ha oss till att skriva på kontrakt om att vi skulle köpa varor för 7000, som vi sedan skulle sälja vidare. Säljer man inte allt står man där med skägget i brevlådan. Det är deras affärsidé att lägga risken på den enskilde försäljaren.

• Anonym (undrar)

Till mig sa dom att jag endast behövde köpa varor för 1200kr som jag då också skulle använda för att kunna prata om det för folket.

Jag har förståt att det är nått sånt pyramid grejjs, men ja jag vet inte, samtidigt som det verkar luddigt verkar det bra?

Jag skulle då bli någon slags coath, eller hur det nu stavas..

• snissen

Passa dig- en vän till mig fastnade i detta, och hade mkt svårt att sälja sina produkter.
    Dessutom försoker hon ju sälja till alla sina kompisar, vilket resulterar i lite dålig stämning när hon försöker pracka på en grejer för dyra pengar.
    Jag skulle hålla mig långt väck om jag var du.

• Bebissss

Har hört att det inte är bra . Man har ju ingen fast lön utan bara grejerna som är svårsålda ...

• kjempejente

Min vännina som köpte och drack Herbelife blev jättesjuk och hamnade på akuten med svåra blödningar i magen och ont som satan.. Bra att sälja sånt..?

• Esmiso

Har både sålt och använt produkterna.

Produktmäsigt är de toppen! Inga andra viktiminsknings koncept kan mäta sig med Herbalife enligt mig!
    Om du ska jobba med det är det nog bra att inte räkna med någon större inkomst. Ju mer du jobbar desto mer tjänar du givetvis. Men då gäller det att vara driven och ha homepartys, våga gå fram till främmande människor på stan etc.

Lycka till hur du än gör!

• Madelenin

Nej nej nej nej nej! Känner alldeles för många som gått på den där fällan. Det är en pyramidverksamhet och allt annat än bra. Tro mig, du kommer nysta in dig i en hemsk härva.

• Esmiso
    kjempejente skrev 2009-08-19 12:16:26 följande:
    Min vännina som köpte och drack Herbelife blev jättesjuk och hamnade på akuten med svåra blödningar i magen och ont som satan.. Bra att sälja sånt..?
    berodde det verkligen på Herbalife???
  • Esmiso
    Madelenin skrev 2009-08-19 12:22:33 följande:
    Nej nej nej nej nej! Känner alldeles för många som gått på den där fällan. Det är en pyramidverksamhet och allt annat än bra. Tro mig, du kommer nysta in dig i en hemsk härva.
    om man går in i det med öppna ögon finns det ingen anledning att tro att man ska hamna i någon härva.
Svar på tråden Herbalife