• syssling

Ultra Gyn Odenplan eller Ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen?

Ursäkta om ni sett denna frågan under annat ämnet också. Jag hade missat helt att det fanns en särskild Ultraljudsrubrik.

Alltså vad har ni för erfarenheter av Ultra Gyn Odenplan och/eller Ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen vid rutin ultraljud? Hur blev ni bemötta? Finns det tex andra möjligheter till bilder/DVD på det ena eller andra stället?

Har fått tid till ett av dessa två men funderar på att byta inför R-UL ... Tacksam för tips och synpunkter.

• Svar på tråden Ultra Gyn Odenplan eller Ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen?
  • Lattjo

Vi var på RUL hos Ultraljudsbarnorskorna i Liljeholmen och vart otroligt positivt överraskade! Vi fick ligga i ett mysigt rum med levande ljus och bm var lugn och så avstressad man kan vara och tog bra med tid på sig. Hon visade verkligen allt och tog sig verkligen tid att förklara vad allt var. Förra gången var vi på HS och det var som natt och dag.

Vi köpte en kort film på DVD (som har varit otroligt uppskattad av far- och morföräldrar *s*) och fick köpa 4 bilder (eller vi köpte 3 men fick 4 för hon tryckte ut en för mycket :)).

Jag har ju inte varit på den vid Odenplan men var otroligt nöjd där vi var!

• syssling

Lattjo: Åh tack för ditt härliga svar. Det låter ju väldigt positivt! Men du säger att du fick köpa bilderna ... ingick det inte någon bild i RUL?

• Lattjo
    syssling skrev 2009-08-17 17:19:34 följande:
    Lattjo: Åh tack för ditt härliga svar. Det låter ju väldigt positivt! Men du säger att du fick köpa bilderna ... ingick det inte någon bild i RUL?
    Nej, inget kort ingår. Det kostar 100,- för tre bilder och 50,- för en bild. Filmen kostade 300,- men det är det värt :) Den är dock bara på ett par minuter men det är ett kul minne att ha kvar.
  • syssling

Aha ja med det är det ju helt klart värt! Va roligt att ha. Jag lutar nog åt att byta till Liljeholmen .... Om inte någon annan har något att säga???

• Miss Lau

Vi gjorde rutinul (plus ytterliggare två ul under graviditeten) på ultragyn och jag är väldigt nöjd. Trevlig och tillmötesgående personal som verkligen tog sig tid. Vad som gick att köpa vet jag inte men vi fick 5-6 bilder vid rutin-ul.

• syssling

Tack valmar! Skönt att du var nöjd och va många bilder du fick. Var det nyligen du var där?

• Miss Lau
    syssling skrev 2009-08-17 21:35:02 följande:
    Tack valmar! Skönt att du var nöjd och va många bilder du fick. Var det nyligen du var där?
    Min bebis är 6 veckor nu så det är ett par månader sedan.
  • syssling

Åh grattis! Ja då var det ju inte allt för länge sedan du var där ...

• syssling

Efter rutin-UL hos Ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen idag, ger jag dem HÖGSTA BETYG!!

• Lattjo

Visst är dom bra :) Vi ska dit på tillväxt-UL på torsdag, hoppas det blir lika mysigt då :)

Svar på tråden Ultra Gyn Odenplan eller Ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen?