-
jag tror att jag håller på att bli knäpp. Jag har spiral, och hade dessutom svårt att bli gravid förra gången jag fick barn. Men nu börjar jag undra, det är nämligen så att mina bröst vuxit typ två storlekar på bara två dagar, de ömmar och ådrorna syns mer. Precis som de gjorde förra gången jag var gravid. Men jag tycker inte att jag borde vara gravid, borde dessutom haft ägglossning för 5-7 dagar sen, inte växer väl brösten så fort?! ÄR lite orolig ändå..Så snälla, ni som upplevde att brösten ömmade och svällde som första symtom, berätta hur långt före BIM eller hur långt efter äl de gjorde det. Tack!! -
Svar på tråden ömma bröst EN vecka efter äl??
-
puffar!
-
Att brösten gjort ont har varit mitt enda säkra gravsymptom så nu när de började ömma mindre än en vecka efter äl visste jag inte vad jag skulle tro. Plussade nyss dock, väldigt svagt och det bleknade bort efter några minuter, men så är jag på bim -4.. Hoppas på starkare plus i morgon bitti så man vågar vara glad på riktigt :)
-
madlin: tack för ditt svar! oj, så du märkte det på brösten bara en vecka efter äl?
men jag håller tummarna att du får plusset snart!
-
Ja, de gjorde riktigt ont, hade tom svårt att sova. Jag hade inte så jättebra koll på när äl var så trodde först att det var ett nytt äl-symptom, men det har fortsatt sen dess och nu fick jag ju ett plus så det finns hcg i kroppen. Risken med att testa innan bim är ju dock att ägget kanske inte fäster ordentligt och att plusset aldrig blir starkare. Men hoppas på starkare plus i morgon bitti :)greeneyes skrev 2009-08-17 17:34:32 följande:madlin: tack för ditt svar! oj, så du märkte det på brösten bara en vecka efter äl? men jag håller tummarna att du får plusset snart! -
lycka till imorgon

...själv hoppas jag att det bara är äl-hormoner som spökar, har bara varit tillsammans med min kille i tre månader, så det är inte direkt välkommet just nu
-
mina bröst ömmade tre dagar efter ÄL, dem blev tunga, fick mörkare gård, vårtorna blev blålila.
-
jag testade negativt, och sen kom mensen, så det är bara kroppen som spökade
-
Hej, jättetrist av mig att svara såhär men jag brukar ha ont i brösten som ibland växer rejält, nästan varje månad och hoppas såklart varje gång men för mig har det varit PMS. Säger inte att det är det för dig men så har jag haft.
-
ömma bröst är vanligt PMS symtom för mig, men denna månad visade det dig att det inte var PMS utan ett plus!
-
Jag har precis som du, ömma bröst varje gång jag ska ha mens... Men denna gång mkt tidigare än vanligt. En vecka efter ÄL istället för en dag innan mens. Har dessutom lite ondare än vanligt, men är väl som vanligt, PMS. Men hoppas hoppas på ett pluss nästa fredag!
-
Jag har väldigt ont runt om bröstvårtorna nu. Det sviker som fan, känner som det "eldar" upp och det gör verkligen ont att ha eller utan behå. Jag har aldrig känt så här i hela mitt liv, jag var gravid när jag var 22 och det är samma symtom jag har nu men jag hoppas och vill inte förvänta mig mycket...
Min ÄL slutade i onsdags och kan inte göra gravidtest förrän om en vecka....
HM!