• Anonym (ÄL-testare)

    Stegring på Äl sticka men inte på Clearblue digitala ÄL test??

    Jag blir lite fundersam för denna månaden testar jag med både "billiga" ÄL stickor och ClearBlue Digitala ÄL test.
    (nyfiken på vilken som är bäst och om dom ger sama resultat)
    Idag på dag 14 i min mens cykel (av 29-30 dagar) får jag stegring på den "billiga" Äl stickan, men ClearBlue digitala visar ingen stegring??

    Vad kan detta bero på?
    Det är väl så att ett digitalt ÄL test är mest tillförlitligt?
    Om man nu skulle ha "svag" ÄL får man inte stegring på ClearBlue Digitala test då?

    Tacksam för svar för jag undrar verkligen!

  • Svar på tråden Stegring på Äl sticka men inte på Clearblue digitala ÄL test??
  • Clearblueexperten

    Hej ÄL-testare,

    Tack för din fråga.

    Jag utgår från att båda tester gjorts från samma urinprov. Om detta inte är fallet så är situationen annorlunda eftersom koncentrationen av urin kan påverka resultatet.

    Observera att vi inte kan kommentera våra konkurrenters tester men skulle vilja meddela att känsligheten i de tester som kan vara annorlunda.

    Känsligheten hos Clearblue Digital ägglossningstest är 40mIU/ml LH. Vi förväntar oss att våra tester påvisar en stegring när ett urinprov innehåller denna nivå av LH eller högre. Testerna kan även visa stegring då LH-nivån är strax under denna nivå.

    Om LH-nivån inte når nivån för testets känslighet kanske det inte ger utslag för LH-stegring.

    Med tanke på din oro vi vill försäkra dig om att omfattande laboratorieförsök har resulterat i att Clearblue Digital ägglossningstest är över 99% säker i påvisa LH-stegring innan ägglossning.

    Med vänlig hälsning
    Heli

  • Anonym (ÄL-testare)

    Tack för ditt svar!
     
    Givetvis har jag full förståelse för att du inte kan ha åsikter om era konkurrenters tester!
    Första månaden jag testar med ClerBlue och efter testet idag kan jag säga att jag kommer fortsätta med era tester.

    Den "billiga" ÄL stickan jag prövade med har en känslighet på 30mlU, och med den fick jag som jag skrev stegring på, på dag 14.
    Men idag på dag 16 fick jag "positivt" på er digitala test.

    Tack än en gång för ditt svar och jag vill säga till andra som ÄL testar att använd digitala även om dom kostar lite mer!
    Då slipper man i alla fall att hålla på och tyda färgstyrkan på testena.

  • Clearblueexperten

    Hej igen!

    Var så god, glad jag kunde hjälpa.

    Lycka till!

    Heli

Svar på tråden Stegring på Äl sticka men inte på Clearblue digitala ÄL test??