• kramgo80

Vi som sörjer Onkel Kånkel

Med bestörtning loggar jag in här och ser att ingen har startat en tråd för detta musikaliska geni och banbrytare inom den så kallade könsrocken.

Här kan vi som gillar Onkel Kånkel samlas, sörja, prata och tillochmed skratta med varandra.

Onkel Kånkel dog endast 47 år gammal av hjärtattack Lördagen den 15:e augusti 2009. Vi önskar honom lycka till på färden!

Nyhet om dödsfallet:
    www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_3364797.svd

Allmän info för den oinvigde med komplett diskografi:
    sv.wikipedia.org/wiki/Onkel_K%C3%A5nkel

Smek mig, Guran!

---
    Till er som inte har något positivt att säga om Onkel Kånkel ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

• Svar på tråden Vi som sörjer Onkel Kånkel
  • Valross

Onkel Kånkel kommer alltid finnas i våra hjärtan. Onkel Kånkel ligger som soundtrack till många av mina barndomsminnen. Ett av mina tidigaste minnen är när jag hörde Cp-Åke för första gången.

Vila i frid Onkel

• kramgo80
    Indillia skrev 2009-08-17 17:34:40 följande:
    Oj.
    Ja det är helt galet. :O
  • kramgo80
    Valross skrev 2009-08-17 17:36:40 följande:
    Ett av mina tidigaste minnen är när jag hörde Cp-Åke för första gången.
    Förmodligen en av de första låtar med Onkel de flesta har hört :D
    Har en polare som har "Kalle Anka suger pung" på LP, inköpt då det begav sig.

Var för övrigt på konserten på Nalen för ett antal år sen. Gudomligt! En hitkavalkad utan dess like.

Även om de senare skivorna inte kommer i närheten av de tidigaste alstrena så är det så oerhört synd att inget mer med Onkel kommer att släppas :/
  • Covenant

Denna vecka går i sorgens tecken. Pga renovering ligger skivorna nerpackade - och tyvärr finns inte den fantastiska musiken på Spotify. Skandal!

Jag nöjer mig med att sjunga onkelns låtar för mig själv.

RIP!

Svar på tråden Vi som sörjer Onkel Kånkel