• Glad och mor

Vad menas? Innehålsförteckning: arom (rödvin, ost och bacon). Betyder det att det innehåller mjölk?

Har sökt efter mjölkfritt lasagnepulver. (Ibland behöver man något som går snabbt). När det står att det innehåller arom (rödvin, ost och bacon) så tänkte jag direkt att det är kört men är det verkligen osti aromen? Någon som vet??
    Så tacksam för svar!!

• Svar på tråden Vad menas? Innehålsförteckning: arom (rödvin, ost och bacon). Betyder det att det innehåller mjölk?
  • Miralicia

Aromer brukar ju sägas vara ok, tex så är smörarom ok, men ostarom är mer lurigt.
    Det beror på hur den är framställd, men jag misstänker att det kan vara enzymmodifierad ost som döljs bakom beteckningen ostarom och då innehåller den mjölkprotein.
    Ring tillverkaren och fråga för säkerhets skull, men jag tror inte att det är ok ur mjölkproteinsynpunkt.

• MilaWÖ

jag skulle inte chansa. men fråga läkare eller tillverkare.

• Anna kaffekanna

Vår son har reagerat på kyckling som låg i en marinad som visade sig innehålla créme fraiche arom så jag skulle inte ta risken.

♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Pernilla3

Min dotter har reagerat på smörarom iaf. Så jag skulle inte chansa heller.

Svar på tråden Vad menas? Innehålsförteckning: arom (rödvin, ost och bacon). Betyder det att det innehåller mjölk?