• Krokant

Var kan man parkera en avställd bil?

Jag funderar på att ställa av min bil. Finns det någon plats där man kan parkera sin avställda bil? Jag tänkte att det kanske finns de som driver någon verksamhet där de tar betalt för parkerade avställda bilar utanför storstan där det är billigt. Vad jag läst bör man palla upp bilen för att inte sabba hjulen och det kan man ju inte göra var som helst. Och den bör stå under tak.

• Svar på tråden Var kan man parkera en avställd bil?
  • Pixboy

Finns många sådana ställen. Någon bonde som har nån markbit över, kanske till och med någon lada. Oftast används de ställena av husvagns/husbilsfolk som behöver ställa undan sitt fordon över vintern.

Googla på husvagnsuppställning så hittar du en hel del

• Krokant

Vad bra! Tack för svaren.

• Joico

Vi har många bilar och således dom avställda i omgångar. Dom står på den vanliga parkeringsplatsen med ett såntdär bilskynke över.. samt rejält med luft i däcken, just för dom inte ska bli platta.

• bodegapeppe
    Joico skrev 2009-09-01 21:59:30 följande:
    Vi har många bilar och således dom avställda i omgångar. Dom står på den vanliga parkeringsplatsen med ett såntdär bilskynke över.. samt rejält med luft i däcken, just för dom inte ska bli platta.
    Haken kan vara att om du ska stå på kommunala parkeringsplatser gäller olika regler för parkering enligt vägtrafikkungörelsen. Är det t.ex. enkel P-skylt så får man stå i 24 timmar:
    www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trafikregler-vagmarken/Vagmarken/Anvisningsmarken/Parkering/

Finns inget märke på kommunal mark gäller ofta sju dagar, till exempel i stockolm.
    Men i många små orter har dom ingen som övervakar och poliserna vet inte hur man gör så det är oftast lugnt ändå.
  • Joico

Eller så har man en parkeringsplats hyrd till sin bostad.....

bodegapeppe skrev 2009-09-02 07:41:51 följande:
    Haken kan vara att om du ska stå på kommunala parkeringsplatser gäller olika regler för parkering enligt vägtrafikkungörelsen. Är det t.ex. enkel P-skylt så får man stå i 24 timmar: www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trafikregler.../Finns inget märke på kommunal mark gäller ofta sju dagar, till exempel i stockolm.Men i många små orter har dom ingen som övervakar och poliserna vet inte hur man gör så det är oftast lugnt ändå.
Svar på tråden Var kan man parkera en avställd bil?