• Lisa1976

Ska jag köpa en Carena Easy?

Min son är 15 månader. Nu har vi en Brio Duo-vagn men behöver en sulky. Den ska vara smidig (lätt och enkel att fälla ihop). Var och kollade på en Carena Easy idag och tjejen i butiken sa att barnen får väga max 15 kg. Det kommmer min son att väga vid 2 års ålder och 16-17kg vid 3 år om han följer kurvan.

Kan era 3-4 åringar sitta i Easyn?

Vilken annan vagn rekommenderas istället som är i samma prisklass?

• Svar på tråden Ska jag köpa en Carena Easy?
  • Sötnosarna

Längdmässigt kunde min 4 ½ åring sitta i den vagnen, hon vägde inte så mycket då heller så det gick bra, hon testade lillasysters vagn då.
    Jag tyckte att det var en bra vagn förutom att man inte kunde ändra höjden på styret. Jättebra korg under och det gick att gå bra i snö med den.

Annars är det väl brio sitty i ungefär samma prisklass, vet ej maxvikt på den. Brio race är ju visserligen dyrare men har maxvikt på 20 kg.

Lycka till i ditt val.

• sarsparis

tänker ni ha kvar en brio vagn? om ni inte tänkt det hade jag inte rekommenderat en carena då det inte är en bra promenadvagn utan mer en shoppingvagn i varuhus och dyligt. Det är den superbra till.

Om ni tänkt ha kvar en brio kanske ni inte ska köpa en carena ändå om ni tror att er kille snart är uppe i 15 kg, isåfall skulle jag rekommendera en brio sitty. det är i och för sig inget liggläge utan bara ett litet viloläge, men vår 1 ½ åring sover bra i den ändå. om vi vet med oss att vi ska vara borta länge tar vi den stora vagnen, eller om vi ska shoppa tar vi carenan.

Sen finns ju brio race, emmaljunga scooter mm. men när vi jämförde med vår brio happy kände vi att de vagnarna var så stora att vi lika gärna kunde ha kvar vår happy och köpa en sitty istället.

• Lisa1976

Vi ska ha kvar Brion för långpromenader och så. Han gillar att sova i vagnen så jag vill gärna ha fullt eller nästan liggläge.
    Det jag gillar med Carenan är vikten, korgen under, svängbara framhjul och mugghållaren på styret. har kollat på racen men den känns lite klumpig... Ska kolla Emmaljungan lite.

Har inte Carena nån hemsida???

• QueenRose

Jag hade Carena Easy när min son var 1½... Jag tyckte den var helt värdelös.
    Styret är alldeles för högt så om man ska upp för trottoarer så måste man ställa sig på tå för att kunna häva sig över styret så att vagnen kom upp..
    Hjulen ville nästan aldrig dit jag ville och hängde sig flera ggr.
    Ryggstödet tyckte jag var alldeles för kort så man kan ju inte ha den så länge eftersom det inte ger bra stöd för nacken.

Tyckte också först att det vart jätte smidigt med mugghållare på styret... Men upptäckte snart att det knarrar hemskt mycket om det.

Svar på tråden Ska jag köpa en Carena Easy?