Skickade 6-åringen ensam till upprop och första skoldagen!!!
Min dotter började förskoleklass idag.
I våras fick vi info om att upprop för barn och föräldrar skulle vara idag.
Alla barn hade minst en vuxen med sig, självklart pirrigt och nervöst för barnen. Alla utom en flicka! Hon stod vid sidan och såg jätteorolig ut. Jag känner igen henne från dagis, så jag frågade henne om mamma eller pappa var med. Nej, sa hon, pappa jobbar och mamma är hemma (jag vet att hennes mamma är arbetslös). Då sa jag att hon kunde stå med mig och min dotter. Det ville hon ju förstås.
F-n vad arg jag blir på såna föräldrar!!! Flickan såg inte lycklig ut direkt och det kan jag ju förstå. Skolstart är något stort och lite läskigt och dessutom hade alla andra barn mamma och/eller pappa med. Hur kan man då bara släppa av barnet vid skolan, FÖRSTA DAGEN!!!
Jag vet att mamman är lite speciell, tror hon har lite social fobi eller nåt, väldigt svår att prata med också. Men om hon inte klarar folksamlingar eller vad det nu är, så får väl pappan ta ledigt. Eller de kunde ha pratat med mig och frågat om jag kunde gå dit med båda tjejerna (träffade dem så sent som förra veckan och då pratade vi om skolstarten). Usch, vad jag kände för den lilla tjejen idag!
Ville bara avreagera mig lite...