• Anonym (hmm)

    För tidigt?

    I april fick jag göra en sen abort m igångsättning pga att vår lille son hade gastroschis som var så långt utvecklad redan i v 18 så det gick inte att rädda och även andra problem ..han skulle alltså inte överlevt om jag gick fullgånget iaf.
    Gjorde som sagt detta i april och begravningen hölls i juni..nu till saken.
    Vi börjar känna att vi skulle vilja försöka bli gravida igen snart..tycker ni att det är för tidigt efter en sådan sak?
    Har sedan innan en dotter på 3 år också.

  • Svar på tråden För tidigt?
  • 5barnsmamman

    Hej
    Jag beklagar er förlust!
    NEj jag tycker inte det är för tidigt, det är BARA ni som kan känna om ni är redo.

    Jag har blivit gravid direkt efter mina sena missfall. Det har känts bäst för oss, och det är bara ni som kan bestämma en sån sak!
    Lycka till


    Signe är här 28-4-09
  • Anonym (hmm)

    Jo som du säger känner man ju själv men ändå är jag lite rädd för att omgivningen ska reagera negativt. När jag berättade det för en väninna så verkade hon tro att vi ville det pga att "ersätta" sonen vi förlorade, om ni förstår hur jag menar. Jag vet självklart att man inte kan ersätta något barn med ett annat och så är inte fallet heller men känns som att alla tror det.

  • Anonym (Mia)

    Beklagar verkligen förlusten av er son, så tragiskt!

    Jag tycker heller inte d e för tidigt. Tvärtom så tycker jag att det visar styrka och att ni på nåt sätt även hyllar er bortgångna son, inte att ni ersätter honom, utan välkomnar liv, trots sorg!

    Hoppas det går bra för er!

    Lycka till!

  • MansonDust

    Nej det är inte för tidigt alls. Du känner själv i hjärtat om du är redo. Vi försökte direkt efter att mensen kom tillbaks.

Svar på tråden För tidigt?